Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 23.11. 2024
Dnes má svátek Klement
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Chytrá žena

7 rad, které usnadní každou reklamaci

4. 11. 2016 | Finance

Jak vyzrát na reklamace


Reklamace zboží nebo služeb nepatří mezi nejoblíbenější činnosti, kterým bychom chtěli věnovat náš volný čas. Lidé je kvůli tomu často odkládají. Přitom není důvod se toho obávat. Většina obchodníků dnes už reklamace bere za nedílnou součást své práce a přistupuje k nim nejen tak, jak jim to nařizuje zákon, ale dokonce se snaží, aby byl zákazník spokojen. A pokud navíc znáte a sebevědomě použijete svá spotřebitelská práva, bude vše probíhat naprosto hladce a ještě z toho nakonec budete mít dobrý pocit.

7 rad, které usnadní každou reklamaci


1. Papírovou účtenku si vyfoťte na mobil. Prodejce musí fotku jako doklad o koupi uznat.
Kromě originální papírové nebo elektronické účtenky jako doklad při reklamaci poslouží i fotografie účtenky v mobilu, výpis z účtu, starší reklamační protokoly, originální obal, specifičnost zboží, které nikdo jiný neprodává, a dokonce i svědecká výpověď.

reklamaceTIP!
Nekupte doma krabice s papírovými účtenkami. Raději si doklad vyfoťte a uložte na nějaké bezpečné místo. Všechny své účtenky a dokumenty tak budete mít hezky po kupě, nikdy vám nevyblednou, a když je budete potřebovat, jednoduše a rychle je zase najdete.

2. Krabice kvůli reklamaci schovávat nemusíte. Pouze v případě, kdy obchodník umožňuje zákazníkům jako výhodu vrácení zboží, může originální obal požadovat.
Mnoho obchodů dnes nabízí možnost vrácení nebo výměnu zboží. V tomto případě se ale nejedná o reklamaci a je tedy nutné dodržet podmínky prodejce. Ten může požadovat například navrácení zboží v původním obalu, našité visačky nebo předložení účtenky.


3. Zboží z e-shopu můžete do 14 dnů vrátit. Neplatí to pro věci na míru, knihy, rychle se kazící a podobně.
V případě, že zákazník zakoupí zboží na dálku, tedy nejčastěji přes internetový obchod, může do čtrnácti dnů od kupní smlouvy odstoupit. Lhůta začíná běžet ode dne převzetí zboží. Čtrnáct dní na odstoupení od smlouvy ale neplatí, když se jedná o věci, které byly zákazníkovi upraveny na míru, rychle se kazící zboží, noviny, časopisy a podobně.

4. Osoba pověřená přijímáním reklamace musí být v obchodě přítomna vždy. Nenechte se proto odbýt.
V provozovně musí být po celou otevírací dobu přítomný pracovník pověřený k přijímání reklamací. Proto se nenechte odbýt tvrzením prodavače, že reklamaci přijímá pouze pan vedoucí, který je zrovna na dovolené.

5. O reklamaci musí prodejce rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří dnů. Na vyřešení reklamace má maximálně 30 kalendářních dnů.
Prodejce by se měl snažit reklamaci vyřešit bez zbytečného odkladu. Pokud to nestihne do třiceti kalendářních dnů, může zákazník od kupní smlouvy odstoupit.

6. Pokud se po první reklamaci vada znovu objeví, můžete chtít peníze zpět.
Pokud se i po opravě výrobku projeví stejná nebo další vada, může kupující požadovat opravu, nové zboží, slevu, nebo vrácení peněz. Tuto volbu má vždy, když reklamuje zboží s podstatnou vadou.

7. Dejte si pozor na výměnu zboží za reklamovaný kus. Záruční lhůta se tím neprodlužuje.

Pokud prodejce nabízí výměnu reklamovaného zboží, nezačíná automaticky běžet nová dvouletá záruka, ale dál platí původní záruka. Pokud hrozí, že se vada bude opakovat, může být lepší nechat si vrátit peníze, zboží si koupit znovu a mít tak zas plnou 24 měsíční záruku.

Důležité lhůty a termíny


24 měsíců: Tak dlouho odpovídá prodejce za vady zboží. Lhůta začíná běžet ode dne, kdy zákazník zboží převzal.

6 měsíců: Pokud se během prvního půl roku vyskytne na zboží nějaká vada, má se za to, že tam byla už v době převzetí.

14 dní: Počet dní, během kterých je možné odstoupit od kupní smlouvy v případě nákupu na dálku, typicky přes internetový obchod. Lhůta začíná běžet ode dne převzetí zboží.

3 dny: Prodejce musí o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 3 dnů. Ukládá mu to zákon.

30 dnů: Maximálně 30 kalendářních dní má prodejce na vyřízení reklamace, měl by se však snažit reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu.

Zdroj, foto: Air bank


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
užitečné radySmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles