Před dvěma lety, kdy už byla pro mne a mé klienty neúsnosná situace, že nemám email, jsem se rozhodla, že si tedy pořídíme internet. Syn byl ve škole též atakován učiteli, že si má to, či ono najít na netu, takže situace bez internetu byla v podstatě neúnosná. Počítače jsme v té době vlastnili dva, ale ani jeden nebyl k internetu připojený, měly pouze programy nainstalované, hry, nějaký ten program na texty...
Jak jsem již zmínila, rozhodli jsme se k objednání internetových služeb, zároveň jsme pořídili i nový počítač, tiskárnu, sluchátka atd.
V prodejně, ve které nám vyšli velmi vstříc svoji nabídkou, jsme též uzavřeli smlouvu o poskytování internetu...., u společnosti, která měla v té době na prodejně stánkovou pozici. Zakoupili jsme si modem, v nabídce se slevou, prostě akce. O nějaké smlouvě na 24 měsíců nepadlo ani slova, i když to není předmětem a podstatou mého článku.
Vybrali jsme si sice pro začátek opravdu tu velmi levnou službu, za měsíční paušál cca 240,- Kč za měsíc. Službu jsme si doma pomocí CD zaktivovali a do druhého dne byla přístupná. Skutečně tak, jak jsme byli přesvědčeni pracovnicí společnosti. Služba byla sice pomalá, ale byli jsme na to upozorněni, a to tak, - že takový rozdíl mezi touto službou a službou za 500,- Kč měsíčně velký rozdíl není. Měli pravdu, po zjištěných referencích se opravdu tyto služby příliš neliší.
Byli jsme spokojeni cca po dobu dvou měsíců. Možnost vrácení modemu a odstoupení smlouvy / v té době jsem o této skutečnosti nevěděla, do doby, než jsem smlouvu chtěla vypovědět a vypověděla./, začalo doslova peklo. Video, které trvalo 3 minuty se otevíralo více jak půl hodiny. I tak jsme si řekli, máme to, co jsme chtěli. Jenže nejen to..., začal nám internet "padat", kdykoliv, bez ohledu na hodinu či den. Tudíž následovaly placené telefony, ale stejně jsem se moc nedozvěděla. Napsala jsem si jejich pokyny, jak službu zaktivovat, jelikož jsem se téměř vždy dozvěděla, že je chyba v našem PC, ale opak byl pravdou.
Asi po půl roce, kdy jsme každý měsíc dostávali poštou složenku k zaplacení služeb, jsme kromě složenky dostávali jakýsi letáček, že když si sjednáme platbu přes účet, dostaneme 50% slevu na příští paušál. Na toto jsme nereagovali, jelikož nám nabídka nevyhovovala a navíc ve smlouvě byla jasně ujednána platba složenkou.
No a?.... následovalo toto:
Obdrželi jsme místo složenky platební příkaz k úhradě. Co s tím? Na poště já, pracovnice za přepážkou a ještě její kolegyně ten příkaz k úhradě vyplnily a včas odeslaly. Ovšem bez variabilního symbolu a specifického taktéž. Následně, v pátek v noci jsem otevřela PC a není možné se na internet připojit, a to i přes moje znalosti. Jelikož jsem věděla, že volat na Ufon mobilem nemá cenu, jelikož nic neuslyším, navíc jejich operátoři si již několik hodin užívali nerušeného začátku víkendu, tak jsem šla druhý den k sousedce, která jejich - bohužel, pevnou linku má a mohla jsem s nimi hovořit zdarma. Důvod k odpojení???!!! - Nezaplacená služba!!! Okamžitě jsem jim ústně a i písemně smlouvu vypověděla, samozřejmě s patřičným odůvodněním.
Téměř celý rok jsem trpěla, že jejich nabídka nebyla ve shodě se smlouvou. To, že místo složenky mi poslali příkaz k úhradě, - to byla záležitost, kterou nechtěli pochopit a měla jsem se prý obrátit na reklamační oddělení!!! - Aby mi složenku poslali. Vážně kocourkov. Spor vyhrotil tím, že po mně/nás chtěli zaplatit finanční vyrovnání ve výši 3570,-Kč, najali si i vymahačskou společnost.
Byla jsem však rychlejší, ohledně jejich požadavku - zaplacení finančního vyrovnání a podala stížnost - ze zákona - k Telekomunikačnímu úřadu, - ve shodě s jejich Všeobecnými podmínkami (které sami porušili, tím, když si najali firmu k vymáhání dluhu).
Obdržela jsem asi tři obálky, od vymahačské společnosti, s nápisy - EXEKUCE, VYMÁHÁNÍ MAJETKU, VÝZVA...., bylo toho na jedné obálce zmíněno opravdu hodně...., dokonce mne i tato společnost telefonicky kontaktovala. Poprvé jsem jim řekla svá stanoviska a i to, že jsem stížnost podala k Telekomunikačnímu úřadu,- no, a oni po mne chtěli Nějaký DŮKAZ!!! DOPIS..., rozumíte tomu? Při asi druhém telefonátu slyšela slečna asi to, co slyšet opravdu nechtěla..... : "Tak vážená slečno, či paní..., podle Telekomunikačního zákona a zároveň všeobecných podmínek, které váš klient porušil již tehdy, když si vaší společnost najal, - ať si vaše služby zaplatí, jelikož já s vámi nemám nic společného a ani mít nebudu, pouze v případě, jestliže obdržím od vaší společnosti ještě jednu takovou obálku, kterou jste mi poslali, okamžitě na vás podávám trestní oznámení!!!"
Telekomunikační úřad rozhodl v můj/náš prospěch. Vymahačská společnost se již neozvala, a doufám - k jejich prospěchu, již neozve.
O tom, co si společnost dovolila dále, napíši příště.
Autor: Vikitorie