Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online !
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 23.11. 2024
Dnes má svátek Klement
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Chytrá žena

ROZHOVOR s ředitelkou pražské bilingvní školy Beehive nejen o českém školství

31. 08. 2021 | Úspěšní lidé
-Komerční sdělení-

V Česku se loni ze dne na den uzavřely školy. S podobnou situací se nikdo z nás po několik desetiletí nesetkal, a proto zaskočila žáky, pedagogy a v neposlední řadě také rodiče. S ředitelkou pražské bilingvní školy Beehive Martinou Přenosilovou v rozhovoru řešíme, proč na krizi někteří žáci byli připraveni lépe než jiní, jak důležité je vést děti k samostatnosti, proč bychom měli podporovat u dětí schopnost přizpůsobit se nebo jaké jsou hlavní problémy v českém školství.

Jaké hlavní problémy v českém školství podle vás aktuální situace ukázala?

Já vidím dvě roviny. Jednak technologickou nevybavenost žáků i učitelů, v tomto ohledu jsme tak trochu zaspali, ale paradoxně to budeme schopni rychle dohnat, druhá rovina je poněkud složitější a souvisí s vnitřním nastavením školství, motivací a adaptabilitou žáků i učitelů. A tady to bude náročný proces změny myšlení.

Martina PřenosilováVěříte, že se stav školství po koronaviru změní k lepšímu?

Věřím, že ano. Všichni jsme si uvědomili, jak zranitelný může náš současný systém být a tím, že krize zřetelně ukázala slabiny, máme možnost zareagovat a posunout se dál.

Jak kronavirovou situaci řešila vaše škola a jak ji vnímají žáci?

Beehive využívá technologie ve výuce běžně, naši učitelé umí v tomto prostředí pracovat a tak pro nás znamenalo zrušení výuky ve školách pouze přesun z kamenné budovy do domácího prostředí. Musím říct, že zpočátku bylo nadšení dětí větší, některé zmiňovaly, že se raději učí z domova online. Postupem času však vidím chybějící aspekt sociálního prostředí, a to zejména u mladších žáků, kteří se už těší za svými vrstevníky a učiteli.

Co mohou školy udělat pro to, aby byly lépe připravené, pokud by se podobná situace v budoucnu opakovala? Změní se něco konkrétního na fungování vaší školy?

Zamýšlíme se zejména nad funkcí školy v budoucnu. Pokud si děti umí vyhledat a zpracovat informace, procvičit novou látku prostřednictvím moderních nástrojů, kde je úloha školy. Tam bude směřovat naše zaměření v budoucnu.

V čem podle vás rodiče při domácím vyučování nejvíc bojují? Co byste jim poradila, aby ho zvládali lépe?

Základem je vést děti k samostatnosti. Nesnažit se suplovat učitele, ale vytěžit z této situace maximum v posunu jejich vlastních kompetencí. Po malých krůčcích jsou schopny to zvládnout samy.

Spíše než na encyklopedické znalosti u dětí kladete důraz na rozvoj některých schopností a dovedností. Které jsou podle vás ty nejdůležitější?

Jak jsem již zmiňovala, je to zejména adaptabilita, vnitřní motivace, samostatnost, odpovědnost.

škola BeehiveJak jejich rozvoj můžou podpořit sami rodiče, pokud škola moderní výukové metody příliš nepodporuje?

Nejde tu jen o technologie, ale o zájem, co a proč se děti učí. Mnozí rodiče si teprve teď uvědomili, co vlastně děti ve škole probírají, co je baví, nebaví… to je základ. Projevit zájem. A neptat se jen, co bylo ve škole, ale co tě dnes bavilo, co tě zaujalo, co nového ses dozvěděl a toto téma s dítětem rozvíjet.

Častým problémem, který teď řeší spousta rodičů, je závislost jejich dětí na internetu, sociálních sítích, počítačových hrách. Máte nějaké rady, jak tomu předcházet, případně jak s už existujícím problémem pracovat?

Hlavně nezakazovat a nedávat hraní na počítači za odměnu. Jako škola jsme prošli tzv. testovacím obdobím, když jsme před několika lety zavedli pro žáky druhého stupně osobní počítače po celou dobu výuky. Elektronické učebnice vyměnily ty papírové, notepady a wordy vyměnily sešity a žáci měli počítače u sebe po celou dobu. Na začátku jsme viděli, že veškerý volný čas, přestávky i obědová pauza byla využívána k hraní her. A to i těch online her, kvůli kterým nám často padala síť. Stáli jsme před rozhodnutím: zakázat nebo nechat. Mluvili jsme o tom i s žáky. Nakonec jsme se rozhodli dát tomu ještě pár týdnů. A víte co se stalo? Za těch pár týdnů jsme si všimli, že počítače zůstávají v učebnách a děti hrají venku basketbal, povídají si a zejména vymýšlí různé sportovní aktivity. Rada pro rodiče? Nezakazujme, ale povídejme si s nimi, snažme se trávit aktivní čas jako rodina, protože často počítačem zahání nudu.

Někteří rodiče i učitelé si v aktuální situaci všímají, že děti jsou při on-line výuce daleko více zapojené a déle udrží pozornost. Znamená to, že moderní technologie jsou cesta, jak děti v 21. století vzdělávat?

Rozhodně, škola 21.století bude mít jinou úlohu než pouze pasivně předávat informace k memorizaci.

Pro děti jakého věku nabízíte výuku a jaké jsou nároky na přijetí – vadí například, když dítě neumí ještě moc anglicky?

Beehive má ve svém portfoliu jesličky, mateřskou i devítiletou základní školu v jejímž rámci je druhý stupeň veden v nadstandardních osnovách víceletých gymnázií. S angličtinou není problém, záleží na motivaci dítěte i rodiny, ale děti se učí velmi rychle a navíc v anglicky mluvícím prostředí je to přirozené učení.

Máte informace o tom, na jaký typ škol se nejčastěji vaši absolventi hlásí, případně jestli se třeba vaši bývalí žáci častěji dostanou ke studiu či práci v zahraničí? 

škola BeehiveTady je to velmi rozdílné. Každé dítě má jiný styl učení, vyhovuje mu jiný typ školy a navíc se chce někam směřovat. Snažíme se pomoci odhalit talent a s tím pracovat. Můžeme říct, že máme děti na zahraničních školách, na prestižních gymnáziích, ale pro nás je zejména důležité, aby dítě odcházelo na školu, která využije jeho potenciál a kde se ono samo bude cítit spokojeně.

Beehive International School nabízí vzdělávání v anglickém jazyce již od útlého věku dítěte. Vzdělávání dětí ve škole probíhá již od jesliček a přechází přes mateřskou školu k plně bilingvnímu vzdělávání na základní škole. Výuka v jednotlivých stupních na sebe plynně navazuje a zajišťuje tak komplexní rozvoj dítěte. Od nejnižšího stupně vzdělávací soustavy Beehive International School dochází k propojení českého a britského kurikula. Právě spojením českých i britských osnov v jejich plné míře škola dosahuje naprosto unikátního vzdělávacího programu, který v ČR nemá obdoby. Studenti Beehive tak mají jedinečnou možnost zachytit nejenom český, ale i britský vzdělávací program a tím si otevřít dveře do celého světa mezinárodních vzdělávacích institucí.


Více informací je k dispozici na www.beehive.cz




Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !