Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online !
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 23.11. 2024
Dnes má svátek Klement
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Chytrá žena

Telemarketing

23. 12. 2011 | Finance
Jedno krásné dopoledne mi zazvonil v práci můj osobní telefon. Příjemný ženský hlas se mě zeptal, zdali neruší a po mé kladné odpovědi ta milá paní spustila. Nabídla mi velice výhodnou životní pojistku, aniž by věděla něco o mém zdravotním stavu, věku a jiných potřebných věcech.

S úsměvem a slovy díků jsme se rozloučily. Vedle mne stojící kolega pochopil, o co v telefonátu šlo a povídá: „Měla jsi jim dát číslo na Josefa a říct, že shání výborné pojištění už pěkně dlouho!“ Oba jsme se zasmáli, za hodinu už si nikdo nevzpomněl na nějakou nabídku po telefonu.

Tato reklama, potažmo obchod, se určitě nevyhnul nikomu z nás. Někdo reaguje nepříjemně, někdo si, stejně jako já, nabídku vyslechne, malé procento lidí neodolá a nabídku přijme, pak většinou zjistí, že mu je další pojistka, dvacátý pátý mobilní tarif nebo holicí strojek vlastně k ničemu. Tohle všechno se dá ještě nějak odříct, vypovědět. Dle mne je horší, když člověk – zákazník kývne na nabídku půjčky. Půjčuje se snadno, ale hůře se to vše vrací. Možná by nebylo na škodu, kdyby existovaly firmy, které by po telefonu učily lidi finanční gramotnosti a rozlišování, co je důležité a co ne. To máte stejné, jako jakákoliv jiná reklama. Ze schránek se na nás denně valí tuna letáků, v televizi každých 10 minut reklama na super výrobky, super a hypermarkety praskají ve švech, valná většina lidí se nechá ovlivnit reklamou. A nejinak to je i s telemarketingem.

Telemarketing je tu jistě již od doby Alexandra Grahama Bella, kdy použil svůj první telefonní přístroj. Rychlost přenosu zpráv, informací, reklamy byla zase o něco napřed. Byl by blázen obchodník ten, který by svůj výrobek nezkusil dostat na trh a do podvědomí lidí bez použití telefonické reklamy.  Až nyní se však tato nabídka rozšířila rychlostí světla a to převážně díky mobilním telefonům, kde většina z nás dává své soukromé číslo kdekoliv a kdykoliv a pak se stává, že se divíme, kde na nás ti obchodníci berou kontakty. Např. různé sociální sítě jsou pro telemarketing a získávání kontaktů přímo tzv.“dojnou krávou“. Operátoři dostanou seznamy se jmény, čísly a pak celý den volají a nabízejí a nabízejí, snaží se být milí, přemluvit zákazníka ke koupi služby je jejich jediným cílem. Možná některé zajímá, jak se máte, ale to jen proto, aby získal Vaši důvěru. Pokud však k obchodu nedojde, telefon zavěsíte, ale na druhém konci je operátor pravděpodobně už posté v tento den zklamán z neúspěchu. Vytrvá, věří, že se vše v dobré obrátí a volá neúnavně dál. Jak už jsem zmínila na začátku tohoto článku, většina obvolaných je z tohoto již dosti rozladěna a posílá pracovníky do patřičných mezí.

Mně osobně nabídky po telefonu nevadí, nejsem na nikoho hrubá, vyslechnu si  je. Je to přeci jen jejich práce, stejně tak jako reklama v televizi, ukázkové akce v nákupních střediscích a jiné. Tito lidé pracují pro nějakou společnost, pracovat chtějí, nežijí ze sociálních dávek, proto Vás prosím, mějte s nimi trpělivost a snažte se je pochopit. Společnosti takto obchodující využívají všechny možné prostředky, jak zvýšit svůj zisk a telemarketing je jednou z těchto cest. Netuším, jakou mají procentuální úspěšnost, pravděpodobně se to firmám vyplácí, jak vidíme, respektive slyšíme, nabídky po telefonu jsou tu dnes a denně. Občanům se daný druh zboží – služby dostane do podvědomí,  za půl roku je opětovně osloven přes telefon a již službu využije. Jediná obrana proti tomu je: nezveřejňujte své údaje na potkání, pak budete mít klid od obchodu přes telefon.

     Nákupem po telefonu oslovili Vás?
     Držím pěsti, tak zlomte vaz!

Nadenica - čtenářka
ChytráŽena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !