Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Kozoroh - roční horoskop na rok 2025Kozoroh - roční horoskop na rok 2025 Velký roční horoskop na rok 2025Velký roční horoskop na rok 2025
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 26.12. 2024
Dnes má svátek Štěpán
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Otevřená okna mohou zlepšit prospěch vašeho školáka

29. 08. 2018 | Výchova
S nadcházejícím koncem prázdnin se rodiče snaží udělat vše pro to, aby jejich děti vykročily do nového školního roku správnou nohou. S přípravami je přitom nejlepší začít už v předstihu, aby se návrat do lavic nestal noční můrou a věčným bojem o udržení těžkých víček.

Dvouměsíční výpadek z pravidelného režimu zvládá každé dítě po svém, stejně jako opětovný návrat do školy. Dalo by se to přirovnat k návratu do práce po dlouhé dovolené. Někdo se těší, někdo to zkrátka bere jako nevyhnutelný fakt. A jiný by dal kdoví co za to, aby nemusel zpátky a dovolená, respektive prázdniny, mohly trvat věčně.

„Na každého působí výpadek pravidelnosti odlišně. Jednoznačně zpočátku dochází k výraznému uvolnění a regeneraci,“ říká o vlivu prázdnin na psychiku psycholožka Markéta Švamberk Šauerová. „Na druhou stranu, příliš odlišný režim o prázdninách se pak může na začátku školního roku vymstít, protože organismus dítěte si musí opět na původní režim přivyknout. Při přechodu z prázdninového režimu na školní může v řadě případů pomoci pozvolné vracení k obvyklému režimu.“

A jak takový návrat do reality vypadá?


Návrat do školyZkuste třeba v posledním týdnu prázdnin postupně znovu zavést dřívější vstávání i usínání, zkontrolujte a nakupte s dětmi v klidu všechny pomůcky nebo jim pomozte uklidit jejich pracovní stůl. Všechny tyto aktivity nezapomeňte proložit i něčím, co má dítě rádo, třeba výletem nebo návštěvou kina.

Kromě opětovného nastavení pravidelného režimu či investování do nových pomůcek a pohodlného oblečení bychom se ale měli zaměřit také na vzduch, který naše ratolesti ve škole dýchají. Díky měření čistoty vzduchu společností O2 se podařilo zjistit, že studenti pražské střední průmyslové školy stráví 21 % vyučovacích hodin v nevyhovujícím prostředí. Vydýchaný vzduch a nízká frekvence větrání mohou být podle výzkumu příčinou, proč někteří jedinci podávají při výuce horší výkony.

Každodenní dlouhodobé sezení ve špatně větraných učebnách může mít špatný vliv nejen na děti, ale i na jejich vyučující. V důsledku zvýšené únavy mohou být děti více hlučné, nepozorné a často i agresivní. Prostředí v takové třídě pak vede k psychické nepohodě žáků i učitelů. Špatná kvalita vzduchu navíc prudce snižuje mentální výkonnost a souvisí i s narůstajícím problémem syndromu vyhoření u učitelů. Pokud tedy všichni zúčastnění nechtějí mít ve škole „dusno“, radíme před každou vyučovací hodinou učebnu pořádně vyvětrat.

Zdroj:  O2




Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !