S blížícím se koncem léta se vrací i příjemnější teploty. Příroda začíná probarvovat stromy i další zeleň do teplejších barev a láká k procházkám i vyjížďkám. Pokud nepatříte mezi zdatné sportovce, neholdujete běhu, chůzi ani jízdě na klasickém kole, zkuste dát šanci elektrokolům, která vás provezou barevnou alejí i rušnou dopravou ve městě. A že je na jejich pořízení pozdě? Naopak. Hezkému počasí ještě není konec, a navíc elektrokola se dají pohodlně používat i v teplejších podzimních dnech.
Do provozu i na cyklostezku
„Elektrokolo s motorem do 250W je bráno jako klasické jízdní kolo. Není na něj potřeba žádné speciální oprávnění či registrace. Lze s ním tedy jet bez problémů do provozu i na cyklostezky a platí zde stejná pravidla jako pro každého cyklistu. Tedy jízda vpravo a dodržování bezpečné vzdálenosti od ostatních cyklistů, pěších nebo účastníků provozu,“ říká mluvční Technických služeb.
Ekologická jízda
Jízda na elektrokole je díky využívání elektromotoru naprosto ekologická, protože nezatěžuje životní prostředí, a zároveň velmi ekonomická, takže nezatíží ani peněženku. Na jedno nabití lze s elektrokoly ujet průměrně okolo 60-70 km. Dobíjení trvá v řádu několika hodin.
Pro všechny věkové skupiny, na kondičce nezáleží
Výhodou elektrokol je, že nemusíte být trénovaní cyklisté, a přesto můžete vyrazit i na několik desítek kilometrů dlouhý výlet. Navíc do cíle dorazíte vždy plni energie, protože elektromotor šetří vaše síly. Jízdu na elektrokole tak bez problémů zvládnou i senioři.
Dostupnost
Vzhledem k tomu, že jsou elektrokola stále populárnější, jejich cenová dostupnost je daleko přijatelnější, než tomu bývalo dříve. Ani současné zvyšování cel se neodrazí na vyšší ceně elektrokol. Jejich cena začíná průměrně okolo 19 tisíc Kč, což je srovnatelné s některými klasickými koly.
Dojedete dál
Oproti klasickým kolům dojedete nejen dál, ale také bez fyzického vyčerpání. A jak na elektrokole ušetřit energii v baterii a dojet ještě dále? Hlavními faktory, které ovlivňují dojezd na jedno nabití je váha jezdce, jeho aktivita, náročnost terénu a samozřejmě samotná kapacita baterie. Obecně baterie vydrží déle, pokud ve stoupajícím terénu jedete na nižší stupeň asistence. Neznamená to, že se více nadřete, jen pojedete pomaleji. Pokud to ale toužíte nandat okolním cyklistům a na délce dojezdu vám nezáleží, v pohodě dosáhnete na rychlost kolem 20 km/h. Po rovince si můžete dopřát rychlejší jízdu, na střední či plný výkon asistence, ta baterii tolik nezatěžuje. Naopak baterii mohou zatěžovat extrémně vysoké teploty, zejména nad 30°C v kopcovitých terénech, proto je pro jízdu na elektrokole babí léto přímo ideální.
Zdroj, foto: HECHT