Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 23.11. 2024
Dnes má svátek Klement
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

5 věcí, které jste nevěděli o stíracích losech

26. 05. 2018 | Zajímavosti
Máte rádi stírání losů? A víte, jak to s nimi bylo v minulosti? Právě kvůli vám jsme zapátrali a zjistili, jak vypadal první československý los, kolik se prodalo Tutovky, jak dlouho se takový stírací los vyrábí, a kde k výrobě vlastně dochází.

První los nesl téma Spartakiády

První československý stírací los byl vydán v září 1989 pod názvem Spartakiádní los. Když si uvědomíte, že to bylo těsně před revolucí, jeho název vás jistě nepřekvapí. Zástupci Sazky chtěli los vydat dříve, ale tehdejší státní orgány se obávaly o zajištění bezpečnosti a Ministerstvu financí tehdy trvaly ověřovací procesy celé dva roky. Spartakiádních losů bylo nakonec vytištěno i prodáno 10 milionů kusů. Cena jednoho losu byla 10 Kčs. Druhý i třetí vydaný los byl s tématikou sportu. Jmenovaly se Sport pro všechny a Olympijská hra.

5 věcí, které jste nevěděli o stíracích losechBába Tutovka

Nejúspěšnějším stírací loterií v historii byla Tutovka z let 1992 až 1996. Jednalo se o fenomén, který uchvátil v devadesátých letech celou republiku. V devíti etapách se prodalo celkem 182 milionů losů za víc než 2,3 miliardy korun. Tutovka měla dokonce i svoji televizní podobu. Nápaditost a možnost výhry milionových částek z ní učinily jeden z nejsledovanějších televizních pořadů. Neodmyslitelně k ní patřil moderátor Přemek Podlaha (později Petr Jančařík) a především hlavní reklamní propagátorka – Bába Tutovka. Ztvárnila ji již zesnulá, Valerie Kaplanová, známá z Troškových filmů Slunce, seno.

Ženská doména

Losy jsou většinou nakupovány impulzivně a častěji je pořizují ženy než muži. Nicméně se stíráním losů má u nás zkušenost téměř každý dospělý člověk a v posledních letech s losům přichází na chuť i muži. Každý druhý dospělý Čech si v loňském roce koupil průměrně 9 stíracích losů. Za rostoucí popularitou stírání losů stojí zejména touha lidí znát výsledky loterie okamžitě. Lidé si vybírají takové losy, které jsou jim tematicky blízké, například ženy rády kupují emise s nádechem magie a osudovosti. Muži pak nejčastěji stírají losy, které jim zaručí rentu až na 5 let.

Padělání nemožné

Bezpečnostních prvků na stíracích losech je celá řada, od speciálního podkladu, písma, barev, technologií až po fakt, že jsou vyrobeny až z dvaceti bezpečnostních vrstev. Každý los také podléhá přísným certifikacím.

Zdroj, foto: Sazka


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 


Pouze přihlášení mohou vkládat komentáře. Přihlásit se.

Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Tutovku pamatujiSmajlíkjiné losy neznám
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles