Přehled pěti nejčastějších chyb při výuce angličtiny:
1) Děti začínají s angličtinou obvykle na základní škole až od 3. třídy. Od té chvíle je povinná. Dětem je ve třetí třídě většinou osm až devět let. Pro začátek výuky cizího jazyky už je však pozdě. Mnoho výzkumů dnes dokazuje, že je vhodné začít s angličtinou u dětí mnohem dříve. Na školách nejlépe hned od první třídy. Jazykové školy nabízejí výuku pro ještě mladší děti a mají u nich velmi pozitivní výsledky.

3) Učitelé na základních školách mají nevyrovnanou kvalitu. Pedagogové bývají odborníky na vzdělávání dětí, avšak jejich jazykové znalosti se liší případ od případu. Nová generace učitelů angličtiny stále ještě nezaplnila místo po bývalých ruštinářích.
4) Učí se podle starých metod. Na základních školách se ve velké míře používá při výuce jazyků čeština. Tedy pedagogové mluví na děti česky! Dále také trvají na překladu slovíček z angličtiny do češtiny a naopak. To je velký nešvar, odkazuje to na staré metody učení jazyků. Zda někdo dobře ovládá cizí jazyk, se dá měřit i jinými a daleko efektivnějšími způsoby než překladem do mateřštiny. Dokazují to například cambridgeské zkoušky, které jsou výhradně anglické.
5) Skupinky děti při výuce jazyků jsou příliš velké, chybí individuální přístup. Podle školské legislativy mohou mít skupiny dětí při výuce angličtiny na základních školách až 23 dětí. Mnohem vhodnější jsou skupinky dětí nepřesahující počet osmi žáků či studentů.
Zdroj: Helen Doron