Zkuste celoroční oddílovou činnost. Kamarádi, pravidelnost a citlivý přístup mnohdy řeší i ten nejzapeklitější problém. A my jsme tu od toho, abychom vám s řešením pomohli.
Každý si někdy sám neví rady
Právě proto je tu Poradna pro rodiče i vedoucí, kterou Pionýr otevřel na svém webu. V ní se můžete ptát například na to, jak nejlépe pracovat právě s vaším dítětem, čeho se vyvarovat, jestli má vůbec smysl ho do oddílové činnosti zapojovat (což v naprosté většině případů má!). Některé dotazy a odpovědi, u kterých tazatelé souhlasili, jsou v Poradně zveřejněny a průběžně přibývají další.A kdo bude odpovídat na vaše dotazy? Pionýrští dobrovolníci, kteří mají bohaté zkušenosti z práce s oddílem, ale také se profesně věnují speciální pedagogice a psychologii.
O dětech trochu jiných
Pro děti, kterými se naše Poradna zabývá, je dnes používán odborný termín „děti se zvláštními vzdělávacími potřebami“. Za těmito slovy se „skrývá“ mnohovrstevná skupina. Může jít o děti s takzvanými specifickými poruchami učení (označované dříve různými dys… poruchami), o děti označované jako hyperaktivní, s jazykovou bariérou, s poruchami autistického spektra, ale také např. o děti bez rodiny či s problematickým rodinným zázemím. Patří sem ale i děti mimořádně nadané, jejichž začlenění do kolektivu je často pořádná výzva.Pionýr se zapojování těchto dětí do běžné činnosti ve svých kolektivech věnuje dlouhodobě. Již v devadesátých letech odstartoval projekt Oáza, jehož cílem bylo vytvořit v klubovnách prostor pro všechny děti bez rozdílů. V posledních letech byl významným impulsem projekt Klíčení, z něhož vzešly výchovné programy nabízející inspiraci pro úspěšnou práci se všemi dětmi při oddílové činnosti.
Jestli vás zajímají konkrétní aktivity, se kterými se děti mohou v našich oddílech setkat, spoustu konkrétních tipů najdete také na našem webu v sekci „Inspiruj se“ (spadá pod ní i Poradna) – dost z nich jde vyzkoušet i doma.
Zdroj, foto: Pionýr