Proč se vůbec Světový den výživy slaví?
Nám to v našich klimatických podmínkách může připadat zbytečné. Vždyť přece už několik desetiletí důvěřujeme velkým potravinářským značkám, že nám nabízejí výběr bezpečných, chutných a dostupných potravin. A navíc se pořád mluví o tom, že zemím s nedostatkem jídla se pomáhá víc a víc. Nicméně nůžky rozdělující lidi podle blahobytu a chudoby se neustále rozvírají.
Co dneska nejvíc ovlivňuje nákup potravin?
Protože je dnešní generace digitální, mívají na její chování vliv především sociální média. V důsledku toho věnují spotřebitelé po celém světě daleko větší pozornost tomu, co nakupují. Pečlivě zkoumají produkty, a to nejen jejich ingredience. Zajímají se totiž i o to, jací lidé jsou za značkou, jak byly potraviny připraveny a kde a jak byly ingredience pěstovány.Blíží se „potravinová revoluce“?
Lidi začínají stále více upřednostňovat malé místní výrobce na úkor velkých osvědčených značek. S ohledem na tempo a dosah těchto změn se z tohoto evolučního trendu pomalu stává radikální změna, tedy revoluce. Proto se nabízí velkým společnostem otázka – mají se snažit tento trend potlačit, nebo se k němu naopak připojit?
Jídlo by pro nás nemělo být jenom komoditou. Je vzácné a odhaluje, kým jsme. Lidé svou volbou, co si dají k pití nebo k snědku, mají možnost ovlivnit svět, ve kterém chtějí žít. Všichni by měli mít to právo.
Zdroj, foto: Danone