-Komerční sdělení-
Zatímco letní měsíce se pro mnohé nesou ve znamení čerstvých potravin na farmářských trzích, mrazy ukazují nyní sílu jiného fenoménu – online e-shopů s potravinami. Češi si rychle zvykají na komfort nákupu kvalitního zboží z tepla svého domova.
Dovážky nákupů až do kuchyně nejsou pro Čechy žádnou novinkou. Nabídka těchto služeb se stále rozšiřuje a na své si tak přijdou i vyznavači zdravého životního stylu a kvalitních farmářských potravin, kteří neradi nakupují v supermarketech.
V létě je snadné uspokojit poptávku po čerstvých lokálních surovinách na farmářských trzích, ale s přicházející zimou řady návštěvníků těchto trhů řídnou. Jak je vidět na tržištích, nevlídné počasí a první mrazíky Čechy od nákupů pod širou oblohou odrazují. Nakupující se navíc bojí o stav potravin, které jsou na trhu mrazům vystaveny. Často se tak uchylují k nákupu potravin přes internet.
Dá se předpokládat, že zvýšený zájem v nákupech online zažijí dovážkové služby i při sněhových kalamitách nebo náledí, kdy je zejména pro starší lidi náročnější se v těchto podmínkách pohybovat - natož s těžkými taškami v rukách. Dnešní senioři bývají technicky velmi zdatní a zvládnou objednávku sami nebo jen s malou pomocí, případně jim mohou nákup se závozem objednat jejich děti třeba z druhého konce republiky.
To nám potvrdil i Petr Vyhnálek, ředitel služby Kolonial.cz: „Lidem se při nevlídném počasí nechce vycházet z domu. Náledí může být pro mnohé z nich i nebezpečné a při zhoršeném počasí zaznamenáváme nárůst objednávek například od seniorů nebo matek s malými dětmi, jenž rádi využijí pohodlného online nákupu a doručení až do kuchyně.“