Středobodem kampaně je dvojsmyslné video plné známých českých tváří. Osobnosti, mezi které patří modelka Natálie Kotková, zpěvák Tomáš Klus, tatérka Duhovka, blogerky z A Cup of Style, zpěvák Adam Mišík, dokumentarista Janek Rubeš, návrhářka Alex Monhart, malířka Léna Brauner a herec Vincent Navrátil se v něm svěřují, jaké bylo jejich poprvé a odlehčenou formou vyzývají mladé, aby přišli k volbám.
„České politické strany nevěnují mladým lidem v kampani pozornost, protože tato skupina chodí k volbám velmi málo a pro strany je tak zajímavější zaměřit se na starší lidi. Volby jsou ale i pro mladé, a proto jsme se rozhodli pozitivně motivovat generaci nejmladších voličů,“ říká spoluautorka projektu Alžběta Králová z Institutu politického marketingu. Celá kampaň je zcela politicky neutrální: neříká se v ní, koho volit, ale zdůrazňuje, že je důležité se voleb zúčastnit.
Poprvé k volbám
Kampaň cílí především na prvovoliče a mladé lidi ve věku 18-26 let, jejichž volební účast se pohybuje okolo pouhých 25 procent. Je to nejméně ze všech ostatních věkových skupin. „Jít k volbám není ani trapné, ani zbytečné. Naopak! Rád jsem se podílel na tomto projektu, abych mohl všem mladým vzkázat, že každý hlas se počítá, a že jedině společně můžeme něco změnit,“ okomentoval svou účast ve videu zpěvák Adam Mišík.
Kolik lidí by mohlo jít letos poprvé k volbám? V Česku by mělo být přibližně 100 000 lidí ve věku 18 let, kteří ještě nikdy nemohli v žádných volbách volit a kolem 360 000 lidí ve věku 18-21 let, kteří v roce 2013 nemohli volit ve volbách do Poslanecké sněmovny. Celkový potenciál věkové skupiny 18-26 let odhadujeme na necelý milion voličů.
Zdroj, foto: Tvoje poprvé.cz