-Komerční sdělení-
Pro více jak tři čtvrtiny Čechů a Slováků je značka nejméně důležitým faktorem rozhodující o nákupu oblečení. V dalších nákupních aspektech panují mezi Čechy a Slováky rozdílnosti. Jedná se o odlišné preference zejména ve funkčnosti a kvalitě. Naopak svými názory se shodují v oblíbenosti nákupů oděvů v obchodních centrech. Údaje vyplývají z aktuálního průzkumu Chytré oblékání diskontního řetězce KiK.
Značka oblečení není na prvním místě
Pro Čechy i Slováky platí ve více než v 75 % případů, že značka není pro spotřebitele klíčovým faktorem nákupu oblečení. Většina respondentů kupuje oblečení až po vyzkoušení a zjištění, zda jim sluší. Pro Čechy to platí v 78 % a pro Slováky v 73 %. Až 81 % dotázaných Čechů se domnívá, že i levné oblečení může být kvalitní. Slováci s tímto tvrzením souhlasí v necelých 79 %.
„Trend chytrého nákupu je podle našich indicií prolnut napříč Českem i Slovenskem. Řada lidí přišla postupem času na to, že kvalitní zboží se dá pořídit i jinak než nákupem prémiové značky. Také záleží, pro koho oblečení nakupujeme. Pokud se jedná o děti, které z oblečení rychle vyrostou, jsou diskontní řetězce našeho typu výhodnou alternativou, jak udělat nákupem vkusného a kvalitního oblečení radost a přitom neutratit celou výplatu,“ říká Zuzana Procházková z oddělení odbytu společnosti
KiK a potvrzuje, že v průzkumu se čtvrtina dotázaných shodla na tom, že preferují nákup většího množství oblečení za nižší cenu než koupi jednoho dražšího kusu oděvu.
Češi preferují převážně funkčnost,
Slováci se orientují spíše podle ceny a kvality
Podle aktuálních módních trendů se snaží oblékat pouze desetina dotázaných Čechů. Týká se to především žen a obecně pak mladých lidí do 24 let. Více jak polovina Čechů potvrzuje, že se o koupi oblečení rozhoduje především na základě funkčnosti a slušivosti. Naopak celých 49 % Slováků vybírá oblečení primárně podle ceny a kvality. Více než 50 % respondentů se domnívá, že se obléká stylově a vkusně. S tímto názorem se ztotožňují v obdobné míře ženy i muži, a to jak v České republice, tak na Slovensku.
Nákupy oblečení neplánujeme,
jednáme impulzivně
Obecně jsou nejoblíbenějšími místy k nákupu oděvů obchodní centra. 67 % Čechů a Slováků nakupuje oblečení impulzivně. V obchodních centrech nakupuje 71 % Čechů a 77 % Slováků alespoň jednou za čtvrt roku. Častěji se to týká žen a dále pak skupiny zákazníků obou pohlaví do 34 let. Druhým nákupním místem z hlediska preferencí míst nákupu jsou internetové obchody. V e-shopech nakupuje minimálně jednou ročně více jak 75 % Čechů i Slováků. Tuto formu nákupu oblečení využívají především rodiče s dětmi a obecně zákazníci do 44 let. Nejméně preferovanými nákupními místy jsou pro čtvrtinu Čechů second handy, pro pětinu pak tržnice. U Slováků jsou výsledky podobné. Třetina z nich nenakupuje v second handech a čtvrtina v tržnicích.
Jaký vliv na nákup mají slevy
Více jak dvě třetiny Čechů (70 %) a tři čtvrtiny Slováků preferují nákup více kusů oděvu za nižší finanční obnos. Pro třetinu Čechů je nákupní sleva lákavějším faktorem motivace k nákupu než pro Slováky, z nichž nakupují ve slevách pouze dvě pětiny dotázaných.
Chcete zjistit, zda je prodejna KiK ve vašem regionu?
Využijte
vyhledávač, díky kterému zjistíte, zda se prodejna nachází ve vaší blízkosti a jakou má otevírací dobou. Aktuální nabídku produktů sledujte na
facebookovém profilu KiK a připojte se k více jak 300 tisícům fanoušků chytrého nakupování.
Tento článek také můžete