Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 23.11. 2024
Dnes má svátek Klement
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Češi se při nákupu oblečení řídí hlavně jeho funkčností, Slováci pak cenou

20. 11. 2015 | Finance
-Komerční sdělení-

oblečení pro děti KiK















Pro více jak tři čtvrtiny Čechů a Slováků je značka nejméně důležitým faktorem rozhodující o nákupu oblečení. V dalších nákupních aspektech panují mezi Čechy a Slováky rozdílnosti. Jedná se o odlišné preference zejména ve funkčnosti a kvalitě. Naopak svými názory se shodují v oblíbenosti nákupů oděvů v obchodních centrech. Údaje vyplývají z aktuálního průzkumu Chytré oblékání diskontního řetězce KiK.


Značka oblečení není na prvním místěmóda pro ženy - KiK

Pro Čechy i Slováky platí ve více než v 75 % případů, že značka není pro spotřebitele klíčovým faktorem nákupu oblečení. Většina respondentů kupuje oblečení až po vyzkoušení a zjištění, zda jim sluší. Pro Čechy to platí v 78 % a pro Slováky v 73 %. Až 81 % dotázaných Čechů se domnívá, že i levné oblečení může být kvalitní. Slováci s tímto tvrzením souhlasí v necelých 79 %.

„Trend chytrého nákupu je podle našich indicií prolnut napříč Českem i Slovenskem. Řada lidí přišla postupem času na to, že kvalitní zboží se dá pořídit i jinak než nákupem prémiové značky. Také záleží, pro koho oblečení nakupujeme. Pokud se jedná o děti, které z oblečení rychle vyrostou, jsou diskontní řetězce našeho typu výhodnou alternativou, jak udělat nákupem vkusného a kvalitního oblečení radost a přitom neutratit celou výplatu,“ říká Zuzana Procházková z oddělení odbytu společnosti KiK a potvrzuje, že v průzkumu se čtvrtina dotázaných shodla na tom, že preferují nákup většího množství oblečení za nižší cenu než koupi jednoho dražšího kusu oděvu.

Češi preferují převážně funkčnost,

Slováci se orientují spíše podle ceny a kvality

Podle aktuálních módních trendů se snaží oblékat pouze desetina dotázaných Čechů. Týká se to především žen a obecně pak mladých lidí do 24 let. Více jak polovina Čechů potvrzuje, že se o koupi oblečení rozhoduje především na základě funkčnosti a slušivosti. Naopak celých 49 % Slováků vybírá oblečení primárně podle ceny a kvality. Více než 50 % respondentů se domnívá, že se obléká stylově a vkusně. S tímto názorem se ztotožňují v obdobné míře ženy i muži, a to jak v České republice, tak na Slovensku.

móda pro plnoštíhlé - KiKNákupy oblečení neplánujeme,

jednáme impulzivně

Obecně jsou nejoblíbenějšími místy k nákupu oděvů obchodní centra. 67 % Čechů a Slováků nakupuje oblečení impulzivně. V obchodních centrech nakupuje 71 % Čechů a 77 % Slováků alespoň jednou za čtvrt roku. Častěji se to týká žen a dále pak skupiny zákazníků obou pohlaví do 34 let. Druhým nákupním místem z hlediska preferencí míst nákupu jsou internetové obchody. V  e-shopech nakupuje minimálně jednou ročně více jak 75 % Čechů i Slováků. Tuto formu nákupu oblečení využívají především rodiče s dětmi a obecně zákazníci do 44 let. Nejméně preferovanými nákupními místy jsou pro čtvrtinu Čechů second handy, pro pětinu pak tržnice. U Slováků jsou výsledky podobné. Třetina z nich nenakupuje v second handech a čtvrtina v tržnicích.

Jaký vliv na nákup mají slevy

Více jak dvě třetiny Čechů (70 %) a tři čtvrtiny Slováků preferují nákup více kusů oděvu za nižší finanční obnos. Pro třetinu Čechů je nákupní sleva lákavějším faktorem motivace k nákupu než pro Slováky, z nichž nakupují ve slevách pouze dvě pětiny dotázaných.  


Chcete zjistit, zda je prodejna KiK ve vašem regionu?

Využijte vyhledávač, díky kterému zjistíte, zda se prodejna nachází ve vaší blízkosti a jakou má otevírací dobou. Aktuální nabídku produktů sledujte na facebookovém profilu KiK a připojte se k více jak 300 tisícům fanoušků chytrého nakupování.



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Smajlík a já konvici
Obrázek uživatelky
profil
no jo, někdo robot, já šupinu Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
to můžu Smajlík

09. 12. 2015 21:49 Sebrán "Kuchyňský robot" za 30 bodů
Obrázek uživatelky
profil
už jsem tu taky, tak šup
Obrázek uživatelky
profil
přišla jsem se podívat a mám šupinuSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles