Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online !
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 27.11. 2024
Dnes má svátek Xenie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

České ženy loví v obchodech průměrně čtyři hodiny týdně aneb Jak české ženy nakupují

7. 09. 2013 | Finance
Jako orel, gorila, had, žirafa či kočka loví v supermarketech, malých obchůdcích, na trzích či internetu české ženy. Přestože si při nakupování nejvíce připadají jako zmíněná pětice zvířat, jsou ženy ochotny se této činnosti věnovat v průměru čtyři hodiny týdně. Vyplývá to z výzkumu, který byl proveden mezi zákaznicemi ve věku od 25 do 55 let.

Výzkum se uskutečnil formou skupinových diskusí v pěti českých městech: Praze, Ostravě, Brně, Českých Budějovicích a v Plzni a zúčastnilo se ho celkem 65 žen se středoškolským či vysokoškolským vzděláním. Z výzkumu vyplynulo, že nejvíce české ženy nakupují potraviny, mnohem více si ale vychutnávají nákup oblečení a bot. Důležitá je pro ně i otevírací doba obchodů a blízkost k místu bydliště a k zaměstnání.

Jak české ženy nakupují„I když účastnice výzkumu vykazovaly některé společné tendence, bylo možné vysledovat i určité rozdíly v nákupních zvyklostech a strategiích, které při nakupování ženy uplatňují. Vzniklo proto pět základních typů nákupního chování českých žen,“ sdělil Ondřej Holoubek a dodal, že samotné ženy se při nakupování cítily nejčastěji jako orel, gorila, had, žirafa či kočka.

Zákaznice-orlice nakupování podle průzkumu milují.

Je to pro ně zdroj potěšení a opravdový lov. Orlím zrakem pečlivě sledují visačky s cenou. Když cena klesne na nejnižší možnou hranici, zaútočí. Tyto ženy stráví nakupováním nejvíce času. Systematicky navštěvují své oblíbené obchody, vyberou si budoucí úlovek a čekají na období slev. Jsou ochotné na svůj vytoužený svetřík čekat i několik týdnů. O to větší radost pak z úlovku mají. „Nečekám na slevy ani tak kvůli finanční úspoře, ale baví mě ten pocit, že tutéž věc koupím za nesrovnatelně nižší cenu než na začátku sezony. Je to prostě radost z dobrého kupu, která mě nikdy neomrzí,“ svěřila se jedna z dotazovaných žen, která se označila za orlici. Protože radost z úlovku je přímo úměrná ceně, nebrání se tyto ženy ani občasným nákupům v second handech, kde loví netradiční a originální kousky.

Zákaznice-gorily jsou převážně maminky s malými dětmi.

Tyto ženy jsou na rodičovské dovolené a záleží jim na tom, aby se rodina stravovala zdravě. Nakupují proto velmi pečlivě, hlídají si, co potraviny obsahují. Rády také nakupují za výhodnou cenu v takzvaných akcích. Ty pro ně mají větší význam než sleva, která jim asociuje něco méně kvalitního. Akce je podle nich dočasné snížení cen produktů, které mají vyzkoušené a jsou kvalitní. Ženy-gorily také rády nakupují na internetu dětské oblečení a na farmářských trzích zdravé domácí produkty.

Jak české ženy nakupují„To já nakupování nemám vůbec ráda. Je to pro mě utrpení. Snažím se mu vyhýbat. Když to jinak nejde, tak se snažím mít to rychle za sebou a proplétám se mezi regály a lidmi jako had,“ přiznala další dotazovaná žena. A není sama. Tyto zákaznice jako had loví kořist jen jednou za čas a dělají si zásoby.

Ženy přiznávaly, že nesnáší davy, proto nakupují spíše v menších obchodech a na internetu. Pokud musejí do velkých obchodních komplexů, jsou tam v noci nebo ve večerních hodinách.

To zákaznice-žirafy si nakupování užívají i společně se členy rodiny a kamarádkami. Nakupování je pro ně příjemná společenská událost a patřičně si jej vychutnávají. „Mám dvě starší dcery, které už se mnou nebydlí. Často ale společně chodíme po nákupech. Vždy mi umí dobře poradit a vybrat kousky, ve kterých vypadám i ve svém věku šmrncovně. Nakupování máme jako událost, kdy můžeme být spolu. Nejdříve dobře nakoupíme a pak si zajdeme na kafíčko, kde všechno probereme,“ usmívala se dotazovaná žena, která miluje velká nákupní centra.

Nakupující-kočky mají svou hlavu a při nakupování chtějí být samy.

Nakupují jen tehdy, když na to mají náladu. Často loví jen pro své potěšení a ne z hladu. Tyto zákaznice jsou nejmarnivější, stejně jako kočky. Mají rády luxus, šperky, eleganci a šik módu. Tyto ženy nejčastěji podléhají impulzivním nákupům. Jsou schopny utratit i nepřiměřeně vysoké částky za předražené zboží bez racionálního uvažování. A nebrání se ani nákupům na dluh. Využívají s oblibou kreditní karty a v některých případech sáhnou i po rychlé půjčce.



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !