Češi jsou milovníci zimních sportů a dovolená na horách s rodinou nebo přáteli je pro mnoho lidí neodmyslitelnou součástí zimní sezony. Pro letošní rok jsou v kurzu Alpy. Za ceny srovnatelné s českými (to se týká hlavně skipasů) dostanete desítky kilometrů sjezdovek, moderní lanovky a skvělé zázemí v lyžařských střediscích a mimo areál pak pohostinské služby na vysoké úrovni a často i velmi širokou nabídku volnočasových aktivit - jestli tedy váháte, zda zvolit pro letošek alpskou dovolenou, možná je ten správný čas.
A jak je to s cenami
S loňským rokem jsou na srovnatelné úrovni - meziroční inflační navýšení je kompenzováno dlouhodobým posilováním kurzu koruny k euru. To se týká nejen ubytování, ale i všech dalších služeb. Jednotlivá lyžařská střediska se ale snaží získat klienty tím, že je motivují extra bonusy, např. skipasy. Tyto nabídky ale platí pouze v případě "Prvního momentu".Jak ušetřit
a užít si maximum
Pokud chcete na dovolené ušetřit a získat dovolenou za co vůbec nejvýhodnějších podmínek, kupte zájezd na „první chvíli“ – first moment.
Výhody jsou jasné: máte stále ještě na výběr z mnoha lokalit a typů ubytování a navíc dostanete atraktivní benefity, např. lyžování pro vaše děti ZDARMA nebo skipas pro vás zcela ZDARMA, což až do konce října nabízí CK Fischer v rámci soutěže o 5000 skipasů.
Pokud jedete na dovolenou s cestovní kanceláří,
držte se těchto rad, které doporučuje
Sdružení ochrany spotřebitelů:
1) Vybírejte pouze z pojištěných cestovních kanceláří, na Vaši žádost je CK povinna Vám předložit smlouvu o pojištění;
2) Seriózní kanceláře se nestydí za své ceny a proto je zveřejňují již včetně všech povinných poplatků; Informujte se o výši storno poplatků;
3) Před podpisem si pečlivě přečtěte smlouvu a to včetně obchodních podmínek k ní se vztahující;
4) Cestovní smlouva musí být uzavřena písemně a obsahovat označení smluvních stran, vymezení zájezdu a cenu zájezdu; může obsahovat také další ujednání mezi CK a zákazníkem;
5) Pokud se nemůžete zájezdu zúčastnit, můžete na základě písemného oznámení (spolu se souhlasem náhradní osoby) převést zájezd na jinou osobu; CK si může účtovat pouze náklady spojené s touto změnou;
6) Zruší-li CK zájezd ve lhůtě kratší než 20 dnů před termínem jeho zahájení, je povinna Vám uhradit pokutu ve výši 10% z ceny zájezdu; navíc můžete žádat náhradu škody, pokud Vám nějaká vznikla;
7) Reklamovat u CK můžete i porušení závazků z uzavřené cestovní smlouvy bez ohledu na to, že tyto závazky měly být splněny CK nebo jinými dodavateli služeb cestovního ruchu v rámci zájezdu;
8) Případnou reklamaci zájezdu musíte uplatnit do 3 měsíců od skončení zájezdu;
9) Vybírejte si cestovní kancelář prověřenou třetí odbornou nezávislou stranou – provozovna označena certifikátem (např. Prověřená cestovní kancelář)