Zpěváci, tanečníci, umělci všeho druhu i řada recesistů včetně jedné živé krávy a dalších zvířat. Ti všichni se představili porotcům Lucii Bílé, Janu Krausovi a Jaro Slávikovi na jevišti Národního divadla v Praze, kde se odehrávalo další kolo castingů soutěže ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT, společného projektu Televize PRIMA a TV JOJ.
Hvězdná porota měla poprvé možnost potkat se s těmi, kteří obstáli v předvýběrových kolech a byli vybráni ze 6000 soutěžících, aby se předvedli na divadelních prknech, a to už před televizními kamerami. Během dvou náročných dnů pražského castingu zhlédla trojice porotců přes osmdesát nejrůznějších vystoupení všeho druhu.
Lucie Bílá jako žena mezi dvěma přísnými muži byla z celé trojice nejshovívavější. Oceňovala nejen talent, ale taky nadšení soutěžících a to, nakolik do svého vystoupení dávali i srdce. Líbili se jí například hiphopoví tanečníci, potěšila ji i rodinná metalová kapela, která jí připomněla časy, kdy ona sama vystupovala s kapelou Arakain. „Vy se mi líbíte,“ zalaškovala si s performery, kteří si říkají Long Vehicle Circus a předvedli neuvěřitelné vystoupení na chůdách. Svým uměním, ale i krásným úsměvem ji okouzlil i čtrnáctiletý žonglér Zdeněk Polach mladší. „Do tebe musí být zamilovaná celá třída,“ usoudila. Šokovaně poslouchala i třináctiletou Čechošvýcarku Julii Marii Sakar, která zazpívala neuvěřitelně vyzrálým hlasem známý hit. „Viděla jsem, že máš vytištěné plakáty, já bych si s dovolením taky jeden vzala,“ dala najevo, že má v Julii silnou konkurentku.
Byly ale chvíle, kdy Lucie Bílá málem vstávala ze židle. To
když sledovala, jak pes Zázvora pásl kachny. Vystoupení se totiž poněkud vymklo
kontrole a kachny málem skončily mezi porotci. Nakonec jeviště úplně opustily a
chvíli je nemohl najít ani jejich pasák Zázvora
a chovatelka. Lucie také s úžasem sledovala, jak se moderátoři Jakub Prachař a
Martin Pyco Rausch rozhodli napodobit bláznivý kousek jednoho soutěžícího a
stejně jako on se rozplácli o zeď. Oči si Lucie zakrývala při trochu
drastických iluzích mladého kouzelníka, který si řezal ruce, polykal zapálené
cigarety a jedl skleněné střepy.
Producent Jaro Slávik je v soutěži ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT tím pověstným katem, českým Simonem Cowellem, který nešetří kritikou a s pochvalou zachází jako se šafránem. Často mu stačilo jen pár vteřin a hned zmáčkl tlačítko, které nad soutěžícím rozsvítilo červený křížek a dávalo tak najevo jeho nesouhlas. Přesto i on v některých chvílích vypadl z role zlého muže a nechal se strhnout stejně jako diváci v hledišti. Nevěřícně zíral například na dvojici mladých žonglérů s jojem Roberta Kučeru a Zdeňka Hýbla. „Myslel jsem, že tahle show má být o objevování talentů, ale netušil jsem, že tu objevím i nové žánry. Vy jste předvedli něco, co jsem v životě neviděl, a že jsem toho viděl dost. Příště jen prosím trochu pomaleji, nestihl jsem to všechno sledovat,“ nadšeně hodnotil mladé umělce.
Nestíhal sledovat ani vystoupení kouzelníka a baviče Richarda Nedvěda, který neuvěřitelnou rychlostí předváděl trik s provazem a ještě ho stihl vysvětlovat a bavit hlediště, které řvalo smíchy. „Předvedl jste fantastickou show, jsem rád, že jsem se toho dožil. Slovenské publikum vás bude milovat, až vás uvidí,“ pochválil baviče. Nadšený byl i z dvojice silových akrobatů Zdeňka Moravce a Petra Horníčka, jinak dua Dae mon a PeTe. Ti nastoupili na jeviště v elegantních oblecích a předváděli akrobatické prvky, které popíraly zákony gravitace. „Toto je show hodná Las Vegas, navíc české a slovenské dámy se mnou budou souhlasit, že jsme právě viděli zrod dvou nových sexsymbolů,“ komentoval jejich číslo. Co se mu naopak nelíbilo, bylo vystoupení rodeového jezdce, který na jevišti předváděl lasování a k němu si přivedl živou krávu. Ta nebyla z faktu, že stojí na prknech Národního divadla, nijak roztřesená jako někteří soutěžící. Zneklidňovaly ji ale světla, pískání a hulákání publika. Když se jí pak nad hlavou ozval ječivý zvuk a rozsvítil se porotcův nesouhlasný křížek, leknutím z ní přímo na jevišti vypadl pořádný kravinec.
Jan Kraus byl sarkastický, jak se od něj očekává. Ani on chvílemi soutěžící nešetřil. A někdy ani publikum. Celou dobu se tvářil spíš vážně. Poprvé se usmál – jak upozornila Lucie Bílá – při vystoupení Naděždy Krupské, imitátora Haliny Pawlowské. „Možná proto, že je to poprvé a zároveň naposledy, co Halina Pawlowská vystupovala v Národním divadle,“ utrousil. Bedlivě sledoval moderní žonglování potomka cirkusové rodiny Berousků. „Mě by zajímalo, v čem spočívá ta modernost. Zřejmě v tom, že jste přijel na jeviště a pak žongloval na motorce. Bylo by ale dobré, aby vaše asistentka příště taky něco předvedla, abyste nemusel makat sám,“ prohlásil.
Jak zhodnotil Jan Kraus první dva castingové dny? „Byly
výborné, z těch víc než osmdesáti vystoupení mi jich utkvělo v paměti
pár, o kterých si myslím, že mají velkou šanci na výhru. Ale nechtějte po mně konkrétní
jména, ještě máme před sebou Brno
a Bratislavu. Divadlo má svou sílu, emoce se přenášejí na diváky a neubrání se
jim ani porota.“ Dokázal on sám sledovat vystoupení s nadhledem, nebo se
častěji nechal strhnout a sledoval účinkující víc jako divák? „Když se mi něco
líbí, rád se nechám strhnout,“ přiznal nakonec.
Zdroj: Prima
Gabriela Straková
ChytráŽena.cz