Na SOS – Sdružení obrany spotřebitelů se obrací desítky těch, kteří si v internetovém obchodu objednali zboží, zaplatili jej, ale ono nedorazilo. A v té chvíli jako by obchod přestal existovat...
Na první dojem nespoléhejte
Ačkoli webové stránky obchodů mohou být udělány prestižně, o firmě přesto mnoho neprozradí. A jelikož dnes již tvoření webových stránek není pouze záležitostí odborníků, může se stát, že i ze těch nejkvalitněji provedených internetových stránek obchodu se vyklube jeden velký klam.
Jak postupovat
V případě nákupu v internetovém obchodě, který ještě není trhem osvědčen jako bezproblémový, se doporučuje prověřit společnost např. telefonickým kontaktem či emailem. Pokud se spotřebiteli dostane řádné odpovědi, dá se předpokládat, že internetový obchod je seriózní a koupě věrohodná. Jestliže se odpovědi nedočkáte a přesto jste o koupi zboží rozhodnuti, SOS doporučuje jako formu placení zvolit dobírku, při které neplatíte nic předem, ale zaplatíte až za reálně dodané zboží, které si navíc můžete při převzetí řádně zkontrolovat.
Právník SOS Jiří Žůrek radí, jak byste měli postupovat, pokud se někdy dostanete do situace, kdy jste si zboží zakoupili, ale nepřišlo vám a obchod s vámi odmítá komunikovat: „Kontaktovat písemnou formou obchod, nejlépe s dodejkou, aby měl spotřebitel doklad o převzetí dopisu. Doporučuji také kontaktování České obchodní inspekce. Pokud žádný z doporučených kroků nepovede k uspokojení spotřebitele, bude muset spotřebitel celou věc řešit soudní cestou“.
Zdroj: SOS
Alena Rašková
ChytráŽena.cz