Praha se tak připojí k celosvětovým oslavám 40. výročí premiéry této muzikálové legendy na newyorské Broadwayi. Nová nastudování v tomto roce hlásí 27 dalších produkcí ze čtyř kontinentů - z Evropy, Ameriky, Asie i Afriky.
Divadlo Kalich má právě za sebou náročné konkurzy na role v muzikálu Pomáda. Company se bude vybírat v půlce května. O deset rolí svádělo třídenní boj v kategoriích tanec, zpěv, herectví rekordních 400 účastníků konkurzu. Takový zájem předčil zvyklosti tuzemských produkcí.
Atraktivní je muzikálová klasika také pro diváky. Divadlo Kalich ještě ani nespustilo reklamní kampaň a předprodeje se blíží k 10 tisícům prodaných nebo rezervovaných vstupenek.

„V průběhu celého roku 2012 je Pomáda vedle České republiky uváděna také v Kanadě, USA, Mexiku, Brazílii, Argentině, Chile, Itálii, Rakousku, Švýcarsku, Německu, Dánsku, Norsku, Švédsku, Finsku, Velké Británii, Irsku, Francii, Španělsku, Portugalsku, Estonsku, Polsku, Libanonu, Izraeli, Singapuru, Jižní Koreji, Malajsii a Jihoafrické republice,“ vypočítává právní zástupce autorů muzikálu Ronald S. Taft.
Muzikál Pomáda v Divadle Kalich v nastudování respektovaného choreografa a režiséra Jána Ďurovčíka (Robin Hood, Osmý světadíl) slibuje moderní efektní taneční show plnou nestárnoucích hitů, energie, romantiky, humoru a dech beroucích výkonů.
Rozhovor s producentem a ředitelem Divadla Kalich Michalem Kocourkem
Za bezmála 13letou historii Divadla Kalich jste vyprodukoval celkem 9 původních českých muzikálů, Muzikál Pomáda je váš první licenční titul. Proč jste se rozhodl právě pro ni?
Některé z původních muzikálových titulů Divadla Kalich se velmi výrazně prosadily v zahraničí, a tak není divu, že po 13 letech fungování divadla máme zájem zkusit také opačný úkol a přivést na naše jeviště světový muzikál. Pomáda nám vyšla jako ideální volba s ohledem na aktuální náladu diváků, jejich chuť se na muzikálu především bavit a také s ohledem na strukturu současné muzikálové nabídky v Praze, v níž takový titul chybí. Velkou roli samozřejmě sehrál fakt, že jsem věděl, že mám v Jánu Ďurovčíkovi ideálního choreografa i režiséra, jenž nastuduje tak náročnou taneční show na úrovni plně srovnatelné s dalšími světovými produkcemi. A letošní čtyřicetiny Pomády plus pětatřicet let od filmové premiéry, které si připomeneme příští rok, byly atraktivní třešničkou na dortu.

Velice dobře. Muzikál Pomáda mě zasáhl v době, kdy jsem studoval na konzervatoři. Chodili jsme na ni do kina Květen, ten film jsem viděl určitě víckrát než třicetkrát. U nás na škole se stalo trendem žít jako v Pomádě: pokoušeli jsme se oblékat jako John Travolta, všichni jsme toužili po jeho kožené bundě s nápisem T-Birds, zkoušeli jsme napodobovat jeho chůzi. Hodně nás to tenkrát pohltilo. (smích)
Neměl jste obavy, že se u nás třeba nenajde dost talentů na tak náročný titul?
Toho jsem se vůbec nebál. Muzikál Pomáda je o mladých lidech a my jsme si na našich muzikálech Robin Hood i Osmý světadíl ověřili, že tu je mnoho mladých talentů všestranného zaměření, které je pro opravdu kvalitní muzikálovou produkci nezbytné. Do představení přinesou nejen suverénní pěvecké, taneční i herecké výkony, ale také energii a nakažlivou chuť předvést na jevišti ze sebe to nejlepší. Přesně to od nich divák očekává, přesně za takovým zážitkem na muzikál přijde. Ostatně i čerstvé výsledky konkurzů na Pomádu mi daly za pravdu. Už teď jsem si jistý, že sestavíme minimálně tak silné obsazení jako na našem zatím posledním muzikálu Osmý světadíl. Ne – li silnější.
Zmínil jste jméno Jána Ďurovčík. Pomáda je vaší třetí spoluprací. Čeho si na ní nejvíce ceníte?
Jánovy absolutní profesionality, připravenosti i vztahu, který jsme si vybudovali. Myslím, že máme společný cit pro věc, razíme společný směr. Oba máme chuť do práce a oba chceme inscenaci přivést k co nejlepšímu výsledku. To také vyžadujeme od všech, kteří se našich představení účastní.
Přijďte se podívat 6. září 2012, zda se nám to i tentokrát podařilo.