Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 22.11. 2024
Dnes má svátek Cecílie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

I účes od kadeřníka můžete reklamovat

1. 03. 2009 | Finance
Běžně chodíme ke kadeřníkovi, hlavně ženy na kosmetiku. Tyto služby nejsou nejlevnější a i neodborný zásah třeba právě kosmetičky může vést k různým zdravotním komplikacím. Lze tyto služby reklamovat? Jak máme konkrétně postupovat a na co máme právo? Zeptali jsme se právničky SOS Evy Strnadové.

Jak reklamovat nevyhovující účes? Můžeme požadovat náhradu škody? Jak konkrétně postupovat? Dokazování, že nás kadeřnice ostříhala málo a nebo moc, bude asi složité.

Reklamovat lze samozřejmě i tuto službu. Jedná se o zvláštní smlouvu o opravě a úpravě věci dle ustanovení § 652 a násl. občanského zákoníku. Záruční doba je na tuto službu 3 měsíce, ale k samotné reklamaci by mělo dojít bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Otázkou je však, že kvalita těchto služeb často podléhá subjektivnímu měřítku každého zákazníka. Samozřejmě toto se netýká vad jako např. na každé straně jinak zkrácených vlasů, barva vlasů není hnědá, ale brčálově zelená apod., prostě případů, kdy vada je evidentní. Zákonná úprava pamatuje na tyto případy a dává zákazníkovi práva: bezplatně a řádně požadovat nápravu (zastřihnout do požadované délky, napravit nepovedenou barvu apod.), případně právo požadovat zrušení smlouvy a vrácení peněz. Je tady však problém, že žádné z těchto opatření Vám původní délku či barvu vlasů většinou nevrátí.

Samozřejmě vše, co jsem řekla platí i v případech, kdy si u kadeřníka necháme vlasy např. zhustit, nebo prodloužit a zákazník není spokojen s kvalitou. A v těchto případech se rozhodně nejedná o malé finanční částky, které zákazník za službu zaplatí.

zena-u-kadernika-fenuje-vlasyJak reklamovat neodborně provedené kosmetické zákroky od kosmetičky?

Znovu se jedná o smlouvu o úpravě a opravě věci. Zákazník má naprosto stejná práva jako v případě reklamace kadeřnických služeb. V případě, že by kosmetička natolik nešetrně provedla svoji práci, že by došlo k poškození zdraví zákazníka, bylo by možné požadovat i náhradu škody na zdraví a to v rozsahu bolestného, účelně vynaložených nákladů spojených s léčením a případně i náhradu za ztrátu na výdělku.

Jak reklamovat popálenou a nebo jinak postiženou kůži vlivem špatného solária? Máme nárok na proplacení zdravotních následků a léčebných výloh?

Pokud by zde byla prokázána příčinná souvislost mezi poškozením zdraví a špatným soláriem (např. špatné instrukce od provozovatele, příliš vysoká teplota záření), tak určitě máme právo požadovat po provozovateli solária náhradu škody na zdraví. Muselo by však samozřejmě dojít k posouzení k jak moc velké škodě došlo, zda není chyba i na straně zákazníka apod. Od tohoto posouzení škody (spoluzavinění poškozeného) by se odvíjela samotná výše náhrady škody.

Jak je to s pedikúrou a manikúrou, máme právo na reklamaci i těchto služeb? Kdy a v rámci jakých situací?

Právo reklamovat máme i v tomto případě. Reklamovat můžeme například špatně nalepené nehty, poškození gelových nehtů, nekvalitně provedenou pedikúru apod. I v těchto případech může zákazník požadovat náhradu škody v případech, kdy dojde k poškození jeho zdraví. Jak vysoká by byla částka, už by záleželo na konkrétním případě.

Velké kritice jsou podrobeny bazény, může se stát že se nám na nohou, rukou objeví plíseň a nebo jiné kožní onemocnění, jak máme v takovém případě postupovat?

Opravdu často dochází k tomu, že si tuto „nepříjemnost“ přineseme domů. I v tomto případě můžeme požadovat náhradu škody na zdraví způsobenou např. kožním onemocněním. Je tu ale problém. Návštěvník bazénu musí prokázat, že k nákaze došlo opravdu v bazénu a ne někde jinde. Obavám se však, že by toto neprokázal a v rámci soudního sporu by náhradu škody nezískal z důvodů nedostatečných důkazů.

Jak je to vlastně s účty o zaplacení, třeba za holiče, nebo bazén? Paragony vyhazujeme hned, děláme dobře?

Pokud bychom chtěli danou službu reklamovat, musíme prokázat, že k dané službě vůbec došlo. Bylo by na místě si paragon, či lístek z návštěvy bazénu ponechat. Ale uznávám, že jen málokdo si ho nechává či do budoucna bude nechávat. Brzy by totiž byl naprosto zahlcen účtenkami a různými dalšími doklady od návštěv bazénů, saun, kadeřníků apod. Pokud bychom ho však neměli, museli bychom návštěvu prokázat jiným způsobem, např. nějakou svědeckou výpovědí, což je často dost komplikované. Situaci bych řešila asi tak, že u větších finančních částek bych si doklad schovávala.

Musela jste vy sama reklamovat nějakou službu, jak to dopadlo a jaké ponaučení jste si z toho vzala?

Konkrétně jsem žádnou takovou službu nikdy nereklamovala a ani nemusela. Chodím ke stále stejné kadeřnici a kosmetičce. Dá se říci, že se již jedná o mé velmi dobré známé, u kterých je návštěva i skvělý odpočinek. Já o nich i ony o mě vědí spoustu informací včetně mého soukromí. Návštěva u nich je skvělým lékem na duši a jsou mi málem osobním psychologem.

Děkuji za rozhovor.

Zdroj: SOS

ZUZI
ChytráŽena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Pouze přihlášení mohou vkládat komentáře. Přihlásit se.

Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
samozrejme je to reprezantacia
Obrázek uživatelky
profil
jednou jsem se nestačila divit, jakou barvu mi kadeřnice na hlavě vykouzlila (byla jsem jak reklama na NIVEU - modrá). Sice se nabízela, že mi to upraví, ale raději jsem utíkala domů a manžela poslala do drogerky pro barvu. Po třetí aplikaci už jsem mohla mezi lidi.Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
jsem reklamovala trvalou ondulaci-bez problemu
Obrázek uživatelky
profil
jsem reklamovala trvalou.A bylo to bez problémů.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles