Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online !
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 27.11. 2024
Dnes má svátek Xenie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Jak odolat záludnostem nákupních center?

1. 10. 2013 | Finance
Nakupování v nákupních centrech může být příjemné. Všechny obchody jsou pěkně pohromadě pod jednou střechou, při ošklivém počasí jsme v teple a suchu, můžeme si v nich odpočinout při dobré kávě nebo si dát něco k jídlu a i malé děti si v nich přijdou na své. Nevýhodou je, že tu často necháme mnohem více peněz, než jsme původně plánovali. Nabízíme několik rad, jak toto riziko snížit.

Prostor v nákupních centrech je velmi dobře promyšlen. Některé komplexy využívají nepravidelné chodby, aby nás dezorientovaly a co nejdéle udržely uvnitř nákupního centra. Jiné vsadily na tvrdé podlahy uliček, po nichž chůze není moc pohodlná, a na koberce nebo měkké materiály uvnitř obchodů, ve kterých se tak nevědomky co nejdéle zdržujeme. Některé obchody s oblečením využívají zeštíhlujících zrcadel, abychom se sami sobě co nejvíce líbili a hlavně co nejvíce zkoušeli. Dalším velkým lákadlem jsou samozřejmě různé akce a slevy.
 

Triky a obrana

Jaké nejčastější triky používají nákupní centra a jak se jim můžeme účinně bránit?

Jak odolat záludnostem nákupních center?

Ignorujte obchůdky…
…vedle kterých musíte projít, než dojdete ke schodišti. Případně používejte výtah. Všimli jste si, že v nákupních centrech je většinou schodiště umístěno v patrech jenom na jedné straně? Projdete celým třetím patrem, abyste mohli použít schody. Sjedete po schodech z třetího patra do druhého, hledáte schodiště do prvního patra. A ono jako na potvoru je zase na úplně opačné straně. Důvod je jednoduchý. Tím, že projdete celé třetí, druhé i první patro, minete spoustu obchodů a je větší šance, že se v jednom z nich zastavíte a něco nakoupíte.

Neprohlížejte si výkladní skříně…
…krámečků, kvůli kterým jste nepřišli na nákupy. Pokud vstoupíme do nákupního centra, máme v plánu navštívit většinou dva až tři obchody. Největší „taháky“ komplexu jsou daleko od sebe, aby zákazník musel projít kolem dalších menších obchůdků celým nákupním centrem. Supermarket nebo hypermarket bývá často až úplně na konci komplexu.
Podle studií existuje šest důvodů, proč do nákupních center chodíme: atraktivita samotného centra, únik od každodenních starostí, touha objevovat, příjemný pocit pohlcení a zapomenutí na čas, možnost mít přehled o novinkách a být ve společenském prostředí.

Sledujte čas…

…případně si nastavte v mobilu určitý časový úsek, na jehož uplynutí vás pak vyzvánění upozorní. V nákupním centru velmi často zapomeneme na čas. Jsme-li venku, teplota i světlo se mění s denní dobou. Nákupní centra bývají často navržena tak, že není možné vidět vnější světlo. Umělé osvětlení a teplota prostředí, které se nemění, vytváří jakousi iluzi, že se čas zastavil. Přestáváme jej vnímat a mnohem snáze s námi může někdo manipulovat.

Jak odolat záludnostem nákupních center?Přebijte hudbu…
…hudbou. Pokud vám vadí hudba v obchodech nebo nechcete, aby vás ovlivňovala, noste s sebou v telefonu nebo v přehrávači svoji hudbu. Hudba v nákupních centrech a obchodech má svoji důležitou roli. Studie potvrdily, že při nákupu potravin je nejlepší pouštět hudbu s volnějším tempem, zákazníci pak nakoupí skoro o 40 procent více zboží. Oblečení, zejména volnočasové, se dobře prodává při hlasité hudbě. Levné zboží se také lépe prodává v hlučnějším prostředí, protože strávíte mnohem méně času zjišťováním kvality výrobků.

Nechoďte nakupovat…
…hladoví. Studie týkající se prodeje pečiva a cukroví potvrdily, že objem prodejů vzrostl, pokud zákazníci ucítili vůni již z velké dálky. Mnoho pekáren a cukráren pak umístilo ventilaci přímo nad vchody do prodejen.

Poznáváte se?

Šli jste si koupit jen džínsy, ale z obchodu si odnášíte nejenom džínsy, ale také tričko, mikinu, bundičku… Nic z toho, až na ty kalhoty, jste vlastně ani nepotřebovali.

Aniž byste si to uvědomili, prošli jste „Gruenovým transferem“. Změnili jste se ze zákazníka s konkrétní představou o nákupu v impulzivního kupce. Celková atmosféra nákupních center je do detailu promyšlená tak, aby v nás impulzivního kupce probudila. Prostor, zařízení, barvy, hudba, vůně, to vše a mnoho dalšího nás při nákupu cílevědomě ovlivňuje, abychom utratili co nejvíce peněz.

Zpracováno na základě staršího článku Zuzany Škodové
Zdroj: dTest


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Velké nákupní centrum mám daleko a nakupování mě nebaví.Přítel je pravý opak a při vyjímečných nákupech s ním nepředstavitelně trpímSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
Bohužel patřím k těm, kteří jdou pro boty a vrátí se s dalšími třemi taškami věcí, které sice nepotřebuji, ale hrozně mě zaujaly. Nákupní centrum mám skoro za domem, takže dvojitá katastrofa!
Obrázek uživatelky
profil
Nemám rada veľké nákupné centrá a veľmi mi vadí, že v každom obchode doslova "hučí" hlasná hudba - samozrejme v každom hrajú niečo iné.
To ma vždy z nákupného centra spoľahlivo vyženie.
Obrázek uživatelky
profil
tyto davy nepatřím. Nakupuji jen to, co opravdu potřebuji.
Je pravda, že když sháním např. boty, projdu několik obchodů, ale rozhodně si nekoupím něco, co nepotřebuji!
Obrázek uživatelky
profil
Do zmiňované studie evidentně nezapadám, jakékoli nakupování je pro mě jako za trest, atraktivita centra ? v žádném obchodním centru jsem nikdy na jídle ani na kávě nebyla, mám ráda zcela odlišné hospůdky a kavárničky. Ze zářivek mě bolí hlava a hlasitá hudba mi jde na nervy. Svoje touhy objevovat realizuji jinak a jinde....a být ve společenském prostředí? Jsem ráda s konkrétními lidmi, se kterými CHCI být a ne s anonymním davem.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles