Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online !
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 25.11. 2024
Dnes má svátek Kateřina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Jak se liší REKLAMACE a VÝMĚNA zboží?

5. 01. 2018 | Finance
Špatně vybraný dárek k Vánocům? Žádný problém! Mnoho obchodů dnes nabízí možnost výměny nebo přímo vrácení zboží, které se obdarovanému úplně netrefilo do vkusu. V tom případě je ale nutné mít na paměti, že vrácení nebo výměna zboží nejsou klasická reklamace a mohou s nimi být spojené různé podmínky.

Na co by tedy zákazník měl myslet při vracení zboží a jaká práva má při reklamaci?

REKLAMACE


    • Jaké doklady musíte při reklamaci předložit
Vedle originální papírové nebo elektronické účtenky poslouží jako doklad při reklamaci i fotografie účtenky v mobilu, výpis z účtu, starší reklamační protokoly, originální obal, specifičnost zboží, které nikdo jiný neprodává, a dokonce i svědecká výpověď.

reklamace a výměna zboží    • Za jak dlouho se reklamace vyřídí

O reklamaci musí prodejce rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří dnů. Na vyřešení reklamace má maximálně 30 kalendářních dnů. Prodejce by se měl snažit reklamaci vyřešit bez zbytečného odkladu. Pokud to nestihne do třiceti kalendářních dnů, může zákazník od kupní smlouvy odstoupit.“

    • Je lepší si vzít nové zboží nebo raději chtít peníze
Dejte si pozor na výměnu zboží za reklamovaný kus. Záruční lhůta se tím neprodlužuje. Pokud prodejce nabízí výměnu reklamovaného zboží, nezačíná automaticky běžet nová dvouletá záruka, ale dál platí původní záruka. Pokud hrozí, že se vada bude opakovat, může být lepší nechat si vrátit peníze, zboží si koupit znovu a mít tak zase plnou, 24měsíční záruku.


VÝMĚNA NEBO VRÁCENÍ ZBOŽÍ


    • U vrácení nebo výměny zboží si podmínky určuje obchodník
Kvůli reklamaci bot, kterým upadl podpatek, krabici schovávat nemusíte. Ale když si budete chtít obuv vyměnit za jinou velikost, může obchodník originální obal požadovat. Mnoho obchodů dnes nabízí možnost vrácení nebo výměnu zboží. V tomto případě se ale nejedná o reklamaci, a je tedy nutné dodržet podmínky prodejce. Ten může požadovat například navrácení zboží v původním obalu, našité visačky nebo předložení účtenky.

    • Některé zboží zakoupené přes e-shop vrátit nemůžete

Zboží z e-shopu můžete do 14 dnů vrátit, to je známá věc. Ale neplatí to na všechno. Například věci na míru, knihy nebo rychle se kazící zboží vrátit nemůžete. V případě, že zákazník zakoupí zboží na dálku, tedy nejčastěji přes internetový obchod, může do čtrnácti dnů od kupní smlouvy odstoupit. Lhůta začíná běžet ode dne převzetí zboží. Čtrnáct dní na odstoupení od smlouvy ale neplatí, když se jedná o věci, které byly zákazníkovi upraveny na míru, rychle se kazící zboží, noviny, časopisy a podobně.

Zdroj, foto: Airbank


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !