Viděli jste prostory, viděli jste paní učitelky, jídelníček, znáte aktivity a kroužky, které školka nabízí, a přesto nevíte, kterou si vybrat? Ve většině školek vám řeknou podobné věci – do jídla se děti dnes už nenutí, aktivity a vzdělávání se obvykle řídí nějakým typem programu, který koresponduje s daným ročním obdobím a paní učitelky jsou na dnech otevřených dveří většinou milé a reprezentativní. Jak tedy správně vybrat?
Někteří rodiče vybírají zejména podle typu vzdělávacího programu školky. Rozhodují se třeba mezi montessori nebo walsfdorskou pedagogikou, lesní školkou nebo klasikou.

Mnoho rodičů dnes již preferuje respektující přístup. Ten už mohou vyčíst třeba z názoru na adaptaci. Některé školky mohou stále razit teorii „však oni si zvyknou“, ale v lepším případě přistoupí k procesu separace s empatií a individuálním přístupem a nabídnou pomalé zvykání si na nové prostředí s postupným navyšováním času stráveného ve školce. To stejné platí i v rámci plenek. Některé školky mají nulovou toleranci plenek u dítěte, s někým se dá domluvit alespoň na plence na odpolední spánek.
Důležitým pilířem, na který bychom se měli při výběru školky zaměřit, je komunikace s rodiči. Mělo by být společným zájmem posilovat vztahy mezi pedagogy a rodiči a prohlubovat vzájemnou důvěru. Ta by neměla být automatická – ve stylu, věřte nám, že se o vaše děti postaráme a během dne nám nepište.
Nebojte se zapátrat i v diskuzních fórech, na facebookových stránkách školky, poptat se v komunitních centrech nebo rodičů na hřištích, které v dané školce dítě již mají, jaká je jejich zkušenost a jak jsou v ní děti spokojené.
Úsměv paní učitelky je nezbytnou součásti každého dne ve školce.
Věnujte mu pozornost.
Zdroj, foto: Sto skupin