Klíčem k úspěchu je dodržování sledu 4 kroků, které se opakují vždy na jaře, v průběhu sezóny i po jejím skončení: výměna filtru, výměna oleje, kontrola svíček a paliva.
Je patrné, že důraz je vždy kladen zejména na srdce sekačky, tedy její motor. Pozornost však musíme věnovat i ostatním komponentům – s tupým nožem nebo protáčejícími se kolečky bychom toho asi moc neposekali. Postupujme tedy od zjevných nedostatků na sekačce vyvezené poprvé po dlouhé zimě z garáže či kůlny. Pokud jste zhřešili a nelámali si hlavu s jejím zazimováním, může se vám tato laxnost vymstít nejen zaschlou trávou a bahnem po celé konstrukci stroje , ale take dřením ve šroubových spojích. Ty je proto vhodné promazat například vazelínou. Pokud je sekačka starší a nůž tupý, je třeba jej nechat opět nabrousit.
Vyměňte filtr
Po očištění stroje můžeme přejít k revizi. Jak již bylo zmíněno, filtr je jednou z nejexponovanějších částí. Pokud je zanesený, motor nebude mít dostatečný přívod čistého vzduchu, zanáší se a opotřebovává. Současně zvyšuje spotřebu paliva, což je zbytečným důsledkem, kterému se dá snadno předejít. Výměnu filtru provádíme v závislosti na frekvenci práce se sekačkou. Spolehlivým ukazatelem nám může být vlastní úsudek a selský rozum - zanesený filtr je prostě třeba vyměnit a nehledíme přitom na to, že jsme ho vyměňovali před půl rokem. U nás používáme do sekaček filtry pěnové, papírové či kombinace obou a záleží pak na typu sekačky, jaký do ní zvolíme.Vyměňte olej
Zásadním krokem je pak výměna motorového oleje, resp. jeho doplnění. Pomocí měrky zjistíme, kolik ho v nádržce je a případně doplníme dostatečnou hladinu. Olej byste měli vyměnit alespoň jednou za sezónu nebo jednou za 25 hodin provozu. Pokud máte zcela novou sekačku, doporučuje se olej vyměnit hned po prvních 5 hodinách provozu a pak již standardním způsobem.Kontrolujte či vyměňte svíčky
Zapalovací svíčky jsou další kapitolou pro úspěšný výjezd do travních porostů. Bez nich pro změnu motor vůbec nenastartujete, a proto je třeba dbát na jejich výměnu rovněž alespoň jednou za sezónu.Doplňte palivo
Posledním krokem je palivo do motoru. Pokud necháte sekačku stát déle než měsíc, můžete mít problémy s vodou, kterou do sebe palivo přez zimu natáhne a znemožní start stroje. Proto se doporučuje buď palivo zcela „vyjet“ nebo naopak nádrž dolít až po okraj, aby se voda neměla kde srážet. Výraznou pomocí může být rovněž použití stabilizátoru přidávaného do paliva.Teď už nám nic nebrání nastartovat naše benzínové parťáky a opět se vydat na dobrodružnou jízdu kolem domu.
Zdroj, foto: Briggs & Stratton