Mnoho zaměstnavatelů dnes vyžaduje od svých pracovníků ovládnutí nejméně jednoho světového jazyka, a to nejen kvůli obchodním vztahům, ale často i proto, že samotné vedení firem je cizojazyčné. A tak je v současné době jazykové vzdělávání běžnou součástí vzdělávacích programů menších či větších firem. Ve většině z nich patří výuka k zaměstnaneckým benefitům. Aktivní používání řeči poslouží všem při obchodních jednáních, uzavírání mezinárodních smluv, elektronické korespondenci v cizím jazyce i při běžné komunikaci v zahraničí. Navíc vám rozšíří obecný přehled a mnohdy pomůže v kariérním růstu.

Manažerské kurzy
Účinný způsob jak se zdokonalit v cizím jazyce, je absolvování studijního jazykového pobytu v zahraničí. Řada zahraničních jazykových škol se orientuje výhradně na manažerskou klientelu, nenajdete v nich studenty mladší 25 let. Průměrný věk studentů se v takové škole pohybuje kolem 40 let, výuka probíhá v malých skupinách, nejvíce 4 - 6 studentů ve třídě a lze ji doplnit individuálními lekcemi. Učitelé v takových školách mají vzdělání v ekonomických nebo obchodních oborech a mají mnohaleté zkušenosti s výukou angličtiny v nejrůznějších zemích světa. Manažerské školy nabízejí kvalitní technické vybavení, nabízejí zajímavý program pro volný čas a ubytování v kvalitních hostitelských rodinách typu Executive nebo v hotelu.
Za odměnu do USA nebo Kanady
Nejideálnější je, pokud se řeč učíte v zemi, kde je rodným jazykem. Toho využívají i některé firmy, které své zaměstnance za dobrou práci odmění či motivují zpravidla dvoutýdenními jazykovými kurzy angličtiny, většinou v Británii, na Maltě nebo v Irsku. "Pro své manažery také některé firmy využívají delší, třeba i měsíční pobyty ve vzdálenějších zemích, například v USA nebo v Kanadě, zvlášť když mají v těchto zemích obchodní partnery. A navíc je možné je takovuto investici zahrnout do firemních nákladů," říká Karel Klusák.
Angličtina stále vede
"Největší zájem je o kurzy angličtiny, hlavně v Británii a na Maltě. Populární je také Irsko, Kanada, USA a Nový Zéland. Nabízíme také kurzy v Austrálii a v Jihoafrické republice," říká Karel Klusák. "Zvyšuje se zájem o němčinu a španělštinu (nejen ve Španělsku, ale také v Kostarice, Ekvádoru, Mexiku a Argentině). Řada klientů, kteří se naučili slušně anglicky, si uvědomuje, že pro úspěšnou kariéru je nutné zvládnout dobře dva západní jazyky, případně jeden jazyk exotický", doplňuje Karel Klusák. V nabídce kurzů se objevuje i portugalština, čínština, arabština, ruština, japonština.
Kam a za kolik?
Místo, délku a průběh konání kurzů si zájemce o výuku vybírá z nabídky agentur

Proč jazykový pobyt v zahraničí?
Vyšší plat prý není to hlavní, proč studovat jazyky v zahraničí. Lidé na vyšších pracovních pozicích hledají kromě finančního ohodnocení také nové zkušenosti, chtějí poznat jinou kulturu a metody řízení. Získat práci v zahraniční pobočce velké firmy můžete jen tehdy, pokud kvalitně ovládáte jazyk, jímž se v dané zemi hovoří. Důležitou motivací pro zahraniční pracovní pobyty je i postup v kariérním žebříčku. Každý manažer, který takový pobyt absolvoval, je automaticky pro firmu cennější, protože si přivezl mnoho těžce sdělitelných zkušeností. Manažeři se shodují v tom, že díky pracovnímu pobytu v zahraničí získali nadhled, umí se na problémy podívat z různých stran. Návrat domů z vyspělé země je také zajímavý pro srovnání odlišného způsobu života.
Volno místo výpovědi
Pracujete bez přestávky už několik let a chtěli byste pár měsíců odpočívat? Některé firmy umožňují svým dlouhodobým zaměstnancům tzv. „career break“. Jedná se o neplacené volno, kdy zaměstnanec nedostává žádnou mzdu a musí si ze svého uhradit i povinné odvody na zdravotní pojištění. Tuto přestávku v kariéře pak zaměstnanec využije, aby si odpočinul od dlouhodobého stresu, věnoval se rodině, vzdělával se nebo cestoval po světě. Zůstat celý rok bez stálého příjmu vyžaduje dostatečnou finanční rezervu.
Počet společností, které svým pracovníkům nabízejí kromě platu i další benefity, stoupá. A jejich personální ředitelé shodně tvrdí: Vyplatí se to. Zaměstnanci jsou spokojenější, loajálnější a také méně odcházejí ke konkurenci.