Je muž jediný vládce silnic a žena jen „auto bez řidiče"? Jak dobře zná dopravní předpisy ministr dopravy? Přímý přenos zábavně-soutěžního večera nejen pro řidiče uvádějí Aleš Háma a Lucie Výborná. Účinkují: D. Batulková, M. Šteindler, F. R. Čech, R. Kresta, M. Prokop, J. Patera a další. Režie M. Čech. Přímý přenos v soboru 26. února od 20.00 na Jedničce.
„Ukažte, jací jste řidiči!" vyzývá již podruhé diváky Česká televize. Zábavně-soutěžní pořad Autoškola národa, jenž si klade za cíl snižování dopravní nehodovosti, pokračuje 26. 2. od 20.00 na Jedničce. První kolo projektu proběhlo na konci prázdnin loňského roku. Hlavním cílem kampaně, kterou duchovně podpořilo Ministerstvo dopravy i Dopravní policie, je prověřit řidičské schopnosti českého národa a zábavnou formou apelovat na větší ochotu dodržovat pravidla silničního provozu.
Ve studiu, které se podobá velké křižovatce, se tentokrát střetnou dvě řidičské skupiny, které k soupeřivosti mezi sebou nikdo nemusí vybízet: Kdo je lepší řidič? Žena, nebo muž? Jezdí ženy taktněji, opatrněji, přehledně, a tedy lépe než muži? Za ženy a muže usednou v publiku čtyři patroni, a tak se diváci mohou kromě moderátorů večera Lucie Výborné a Aleše Hámy těšit na další známé tváře, jako jsou automobiloví závodníci Roman Kresta a Martin Prokop, herečka Dana Batulková, zpěvačka Monika Absolonová, hudebník a malíř František Ringo Čech, režisér a herec Milan Šteindler a další. Test řidičské „gramotnosti“ si vyzkouší také ministr dopravy Vít Bárta. Stejně jako ostatní soutěžící se dozví, kolik by získal trestných bodů, kolik by zaplatil na pokutách a zda by náhodou nepřišel o řidičský průkaz.
„Autoškola národa obrací pozornost médií, odborníků i veřejnosti k problematice bezpečné jízdy. Jeho součástí není jen televizní pořad, ale také mediální kampaň. Ze zpětné vazby dopravní policie víme, že podobné projekty reálně snižují dopravní nehodovost i počty zraněných a usmrcených osob,“ říká k tomu autor projektu Pavel Buršík.
Hlavní soutěž o osobní automobil se týká diváků u televizních obrazovek. Princip divácké soutěže je jednoduchý – úspěšně projít soutěžními 3D animacemi pořadu a zaslat SMS se správnými odpověďmi.