Na naší poradenské lince si opakovaně stěžují zákazníci, kteří se na dovolené nedočkali požadovaného animačního programu. Rada je v tomto případě zřejmá – reklamovat zájezd u cestovní kanceláře, se kterou zákazník uzavřel smlouvu. Pokud je pro klienty animační program nezbytnou podmínkou pro uskutečnění zájezdu, radíme ověřit předem z nezávislých zdrojů, zda a v jaké podobě skutečně probíhá.
Reklamací se v ideálním případě domohou pouze slevy z původní ceny,
a to ve výši 5 - 10 %.
a to ve výši 5 - 10 %.
Pamatujte si. Jste-li nespokojení s nevyhovující úrovní ubytování, která spočívá například v nedostatečném úklidu, chybějících ručnících na pokoji, nízkém množství stravy v rámci programu all inclusive či nefunkčním bazénu, upozorněte na místě delegáta cestovní kanceláře a požádejte jej o zjednání nápravy. Nebude-li ovšem možná, nechte si vystavit od delegáta či personálu hotelu potvrzení o nedostatcích pro účely reklamace. Tu poté musíte uplatnit do tří měsíců od skončení zájezdu, jinak právo zaniká.
Pokud si nechcete nechat nespokojenost s dovolenou jen pro sebe, můžete být často překvapeni, že s vámi cestovní kancelář nebude chtít komunikovat, případně vám nabídne místo standardní slevy z ceny zájezdu jen peněžní poukázku či slevu na příští zájezd. Doporučujeme nenechat se odbýt. Pomoci zorientovat se v tom, na jakou výši slevy máte nárok, může také tzv. Frankfurtská tabulka slev, kterou lze v podobných případech použít jako vodítko. V krajním případě se můžete obrátit se stížností na Českou obchodní inspekci či uplatnit svá práva u soudu.
Zdroj: Dtest.cz