Autorka: Stanislava Emmerlingová
Ilustrace: Olga Ptáčková
Nakladatelství: Portál
Formát: 206 x 295 mm
brožovaná, lesklá
Počet stran: 84
Cena: 131 Kč
Čtení slov se shluky souhlásek
Třetí díl pracovních listů, které pomáhají dětem při problémech se čtením, svým pojetím navazuje na dva předcházející díly. Je to zábavná čítanka, s níž může dítě pracovat doma i ve škole.Je zaměřena na zvládnutí plynulého čtení, syntézy a analýzy slabik se souhláskovými shluky a slov, které tyto slabiky obsahují. Děti se učí tvořivým způsobem, vychází se z dovedností, které už zvládly.
Cíleně jsou využívány prvky tvořivé dramatiky, obrazné představivosti, globálního myšlení apod., tedy aktivity, které zapojují do procesu učení pravou hemisféru.
Druhá část je více zaměřena na rozvíjení aktivit levé hemisféry (rytmizace, hádanky, doplňovačky). Pracovní listy jsou vhodné pro individuální práci s dyslektickými dětmi, k výuce čtení ve specializovaných dyslektických třídách, zvláštních školách a také k nácviku čtení v domácím prostředí pod vedením rodičů, nejlépe ve spolupráci s vyučujícím nebo se speciál
Když dětem nejde čtení 1
Podtitul: Čtení slov s otevřenou slabikouTyto pracovní listy jsou zábavnou čítankou, určenou dětem, které při běžné výuce čtení v první třídě nezvládly plynulé čtení otevřených slabik a slov z nich složených a které čtou bez porozumění. Pracovní listy jsou vhodné i pro individuální práci s dyslektickými dětmi integrovanými v běžných třídách základní školy, případně k výuce čtení ve specializovaných dyslektických třídách, zvláštních školách, a také k nácviku čtení v pedagogicko-psychologických poradnách, nebo v domácím prostředí pod vedením rodičů, s vyučujícím dítěte nebo se speciálním pedagogem.
Když dětem nejde čtení 2
Podtitul: Čtení slov s uzavřenou slabikouPracovní listy umožní učitelům i rodičům účinněji pomáhat dětem při jejich problémech se čtením. Děti se učí číst pomocí hry, využívá se i prožitku a obrazného přepisu, tedy činností zaměstnávajících pravou mozkovou hemisféru. Tak je možno zintenzivnit činnost mozku při učení, a tedy zvýšit úspěšnost nápravy poruchy čtení. Kromě toho tento způsob učení děti baví. Publikace navazuje na úspěšný předchozí díl a je zaměřena na nácvik motorického čtení a zvládnutí plynulého čtení uzavřené slabiky a slov s touto slabikou s důrazem na porozumění čteným slovům.
Tyto knihy Když dětem nejde čtení koupíte v knihkupectví a na internetových stránkách nakladatelství Portál.cz.
ZUZI
ChytráŽena.cz