Buďte v obraze
Základem úspěšného dokončení úkol, které máte na denním pořádku, je mít o nich přehled. Nespoléhejte na to, že si na vše vzpomenete. Nejefektivnější je mít svůj vlastní denní „to do list“, ve kterém budete mít vše přehledně zaznamenané. V současnosti jsou k dispozici vcelku kvalitní mobilní aplikace, většina lidí však stále nedá dopustit na klasické diáře a plánovače. K dostání je nespočet druhů a designů, jak pro děti, tak pro studenty i dospělé.
Úkoly si zapisujte podle důležitosti a vězte, že s každým odškrtnutím se dostaví nenahraditelný pocit zadostiučinění.
Neslibujte nemožné
Než abyste dělali vše napůl, dělejte raději jen něco pořádně. Neslibujte to, co víte, že nemůžete stihnout a nebojte se říci NE. I s dokonalou organizací času totiž stále nejste superhrdiny a den má pouhých 24 hodin.
Neprokrastinujte
Úkoly, do kterých se vám nechce, udělejte jako první, ač to zní sebehůře. Necháte-li je totiž na konec dne, lehce se může stát, že se necháte ukolébat vidinou dobře odvedené práce. Ráno však budete spílat nad svým špatným úsudkem. Neprodlužujte tedy nutné zlo a od činností nejhorších se posunujte k činnostem nejlepším.
Naučte se delegovat povinnosti
Toto pravidlo platí zejména v zaměstnání. Máte-li pod sebou podřízené zaměstnance, naučte se část práce delegovat na ně. V praxi se často setkáváme s tím, že vedoucí zaměstnanci neradi přenechávají práci svým podřízeným ve strachu, aby byla dobře odvedena. Pokud jim však vysvětlíte, co přesně po nich chcete a jak to má být provedeno, není důvod jim nedůvěřovat. Ušetříte si tak spoustu času.
Vyhněte se rušivým vlivům
Když víte, že na vás čeká kupa práce, vytvořte si pro její dokončení ideální podmínky. Vypněte televizi, ztlumte telefon a přestaňte alespoň na chvíli sledovat, kolik zhlédnutí má video dvou roztomilých koťátek. Právě tyto rušivé elementy, které odvádějí vaši pozornost, mají za následek prodloužení doby, kterou nad danou činností strávíte.
Udělejte si čas na sebe
Přestože se může zdát, že se jedná o klišé, opak je pravdou. Denně si vyhraďte čas pro sebe a nenarušujte jej přemítáním o práci, stresováním se, apod. Klidná mysl vám později pomůže se více soustředit a zefektivní pracovní proces.
Zdroj, foto: Clever Minds