Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 23.11. 2024
Dnes má svátek Klement
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Na co si dát pozor při nákupu na internetu

21. 08. 2017 | Finance
Obliba internetových obchodů rok od roku roste. Stále častěji jsou pro mnohé z nás cestou jak nakupovat přímo z pohodlí domova, aniž bychom museli trávit hodiny v přeplněných obchodech a nákupních centrech. A kromě času díky internetu mnohdy ušetříme i nemalé částky. I dnes ale můžete narazit na nepoctivé prodejce. Zde je proto pár upozornění na největší nešvary při nákupech na internetu a několik rad na co se vyplatí dávat pozor.

1. Nákup na pochybném webu


Nikdy nenakupujte u neznámých prodejců, vždy dávejte přednost certifikovaným e-shopům. Certifikát je známkou určité kvality, dodržování právních předpisů a základních etických pravidel. V Česku uděluje tzv. známku důvěry např. Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ta na svých webových stránkách zveřejňuje i internetové obchody, které dodržují pravidla bezproblémového nákupu. Certifikát důvěry uděluje i Sdružení obrany spotřebitele (SOS), a to pod názvem Spotřebitelský audit obchodních podmínek (SAOP).

2. Platba za zboží z cizího počítače


Volně přístupné počítače (např. v knihovně nebo internetové kavárně) by v případě plateb přes internet měly být pro vás tabu. Jinak při provádění on-line platby riskujete ztrátu důvěrných informací, jako jsou číslo platební karty, speciální ověřovací kódy, hesla apod. Používejte proto výhradně vlastní, příp. pracovní počítač, jehož systém pravidelně aktualizujete a máte ho chráněný účinným antivirovým programem či firewallem. Vyhýbejte se také webovým stránkám s podezřelým obsahem a neotvírejte nedůvěryhodné e-maily s podezřelými přílohami od neznámých odesílatelů.

3. Ignorování obchodních a smluvních podmínek


Ani v internetovém prostředí nepodceňujte smluvní a obchodní podmínky a nikdy neodsouhlaste nic, co byste si pořádně nepročetli. Před jakýmkoli nákupem si vždy pečlivě pročtěte nejen nákupní řád, ale i obchodní a reklamační podmínky, abyste nebyli později nemile překvapeni.

4. Převzetí viditelně poškozené zásilky


Zásilku, která je viditelně poškozená, raději vůbec nepřebírejte. Ihned sepište s dopravcem protokol o škodě a kontaktujte prodejce, abyste se s ním domluvili na způsobu řešení reklamace. Ten by vám měl vrátit peníze nebo vyměnit poškozené zboží za nové.
Pokud není zásilka viditelně poškozená a vy zjistíte poničený obsah později, musíte tuto skutečnost oznámit dopravci do dvou pracovních dnů. Měli byste přitom donést s sebou i zásilku, a to ve stejném stavu, v jakém jste ji převzali – kompletní, s vnitřním i vnějším balením, aby mohla být reklamace řádně prošetřena. S dopravcem pak opět sepište protokol, kontaktujete prodejce a domluvte se na reklamaci.

5. Převzetí zásilky s neodpovídající cenou


Cena zásilky musí odpovídat dohodnuté ceně s dodavatelem. Pokud je cena doručené zásilky vyšší, než na jaké jste se dohodli s prodejcem, zásilku nepřebírejte a kontaktujte prodejce, aby sjednal nápravu. Pokud byste zásilku převzali, jen stěží byste později cenový rozdíl od prodejce vymohli nazpět.

6. Za zboží jsem zaplatila, ale nedostala ho


Pokud v nějakém internetovém obchodě nakupujete poprvé, je lepší dát přednost dobírce, tedy platbě až po dodání zboží. Při platbě za zboží předem totiž riskujete zvláště u neprověřených prodejců, že za své peníze nic nedostanete. Pokud se s internetovým prodejcem nedohodnete jinak, měl by vám zaslat zboží nejpozději do 30 dnů. Pokud zboží v této lhůtě neobdržíte, požadujte po prodejci vrácení zaplacené částky, a to nejlépe písemně doporučeným dopisem s dodejkou. V dopise ho zároveň vyzvěte k vrácení peněz do 14 dnů a upozorněte ho, že jinak požádáte soud o vydání platebního rozkazu.

7. Neuschování dokladů


Veškeré doklady (především objednávku) si pečlivě uschovejte. Pro jistotu si od dodavatele schovejte i potvrzení objednávky. Uložte si i všechny smluvní podmínky a veškerou komunikaci s dodavatelem minimálně do doby, než obchod řádně proběhne. Smluvní podmínky umístěné na stránkách e-shopu se mohou měnit, proto je důležité mít informace o znění platném v době nákupu zboží.

8. Osobní vyzvednutí zboží v kamenném obchodě


Obrovskou výhodou nákupu přes internet je možnost vrátit do 14 dnů zboží bez udání důvodu. Někteří vykutálení prodejci se snaží této lhůtě vyhnout jednoduchým trikem – zboží objednané v e-shopu vás nechají vyzvednout osobně v kamenném obchodě a předání balíčku s objednaným zbožím pak prezentují jako nákup v kamenném obchodě bez nároku na vrácení zboží. I v tomto případě ale jde o elektronický nákup, takže se nebojte ozvat. Kvalitní prodejci si zakládají na kvalitním zákaznickém servisu.




Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !