Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online !
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 24.11. 2024
Dnes má svátek Emílie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Na co si dát pozor u cestovních kanceláří

2. 05. 2007 | Evropa

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) provedlo z důvodu nadcházející sezóny dovolených analýzu obchodních podmínek deseti cestovních kanceláří pro prodej zájezdů na období léto 2007. U každých obchodních podmínek SOS hodnotilo vedle právního posouzení jejich obsahu i vlastní prezentaci a dostupnost obchodních podmínek zákazníkům.


Vedle stále otevřeného problému cestovních kanceláří, na které SOS dlouhodobě upozorňuje, tedy na problém neuvádění konečných cen za služby cestovních kanceláří, kdy je vždy primárně komunikována cena základní bez tzv. povinných poplatků, SOS cestovní kanceláře upozornila na další pochybení.


cestovní kanceláře

Za tato nejčastější pochybení lze zejména považovat malou velikost písma obchodních podmínek cestovních kanceláří, který odrazuje od seznámení se s jejich obsahem, nemožnost zakoupit zájezd bez povinného cestovního pojištění – vázaná služba paušální platby za změnu účastníka zájezdu, pokud neodrážejí skutečné náklady na takový úkon cestovní kanceláře a ta je zároveň není schopna prokázat nastavení výše stornopoplatků v některých případech považuje SOS za příliš nadsazené a nepřiměřené.


cestovní kanceláře

Dále má výhradu na změnu ceny zájezdu ve lhůtě kratší, než stanovuje zákon (21 dní před zahájením zájezdu), požadavek na písemnou reklamaci v místě zájezdu, faktické zkracování doby trvání zájezdu v důsledku pozdních odletů, respektive brzkých příletů a výhradu neodpovědnosti cestovní kanceláře za takovou situaci, prohlášení cestovních kanceláří o neodpovědnosti za špatně poskytnuté služby cestovního ruchu, neinformování zákazníka o době jeho souhlasu se shromažďováním jeho osobních údajů a jeho možnosti tento souhlas písemně kdykoli odvolat.


SOS v současné době obdrželo vyjádření od téměř poloviny oslovených cestovních kanceláří, přičemž některé z nich informovaly o pozdějším datu odpovědi. Po získání všech reakcí bude SOS tyto odpovědi analyzovat a bude z nich vycházet v dalších jednáních s cestovními kancelářemi, a to zejména za účelem zlepšení jejich přístupu ke svým zákazníkům.



Osobní poradny má SOS téměř ve všech krajích, jejich seznam je na webových stránkách Sdružení obrany spotřebitelů.


Irena Voříšková
Chytrá Žena.cz




Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
všechny cestovní kanceláře chtějí jen vydělat,na klientech jim moc nezáleží....bohužel si to necháváme pořád líbitSmajlíkSmajlíkSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
bez cestovní kanceláře jen po ČR.Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
Smajlíka stejně zase člověk naletí...
Obrázek uživatelky
profil
některé cestovky chtějí pouez vydělat a na klienty a spokojenost kašlou..:(
Obrázek uživatelky
profil
Na můj požadavek reagovali tak, že mi prodali úplně něco jiného než jsem chtěla. Hotel ve městě, místo all inclusive plná penze. Podle vedení za to můžu já, protože jsem smlouvu podepsala a odvolání tak jedině u svatého.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles