„Fotíme 300 svateb ročně!“
Zkušenost je samozřejmě důležitá, určitě nechcete, aby se zrovna na vaší svatbě učil nějaký nováček. Ale rozhodně vždy neplatí přímá úměra mezi vytížeností a kvalitou. Fotí-li někdo více než 100 svateb ročně, buďto každý víkend spěchá z jedné akce na druhou, nebo mu někdo pomáhá. Pokud to tak je, samo o sobě to ještě nemusí znamenat nic špatného, ale měli byste chtít vědět, kdo je tím pomocným fotografem. Jak fotí? Je kvalitní? Můžete vidět jeho portfolio? Na to vše se ptejte.
„Má teď parádní slevy!“
Na fotkách od opravdu dobrého fotografa budete vypadat skvěle i v šatech z konfekce. Naopak snímky od nezkušeného fotografa s pokulhávající technikou nezachrání ani to, že jste na nich v róbě od Valentina. Každý, kdo se spálil, vám potvrdí – pokud výsledek stojí za nic, není to výhodné ani zadarmo! Pokud má právě nějakou slevovou akci váš oblíbený fotograf, jděte samozřejmě do toho! Nesnažte se ale ušetřit za každou cenu a berte to až jako druhotnou záležitost. Ostatně šetřili byste třeba na dortu nebo hostině, které také musí být jedinečné?
„Hotel ho doporučuje“
Ať už děláte jakoukoliv práci, asi jste už někdy slyšeli o tom, že různé podniky se mohou vzájemně doporučovat na základě nějakého partnerství, které je často postaveno na provizích. Podobně to může být i v případě, že vám fotografa doporučí například hotel, kde plánujete svoji svatbu uspořádat – možná nejsou z jeho práce ani tak unešení, jako spíše motivovaní určitým podílem z částky, kterou za focení zaplatíte vy. Samozřejmě to nemusí nutně znamenat, že by byl fotograf špatný, jen je potřeba si opět uvědomit, že doporučení od jiné firmy není tím jediným důležitým faktorem.
„Jeho porfolio je úúúžasné!“
Zdroj: Nikon škola
Foto: Matěj Třasák