-Komerční sdělení-
Fresh Cornery na čerpacích stanicích MOL znají čeští řidiči už 6 let. Na 220 místech v Česku si nejraději kupují hot dogy, velké čerstvé bagety a zapečené panini, káva pro doplnění energie nesmí chybět. Vyplývá to ze statistik oblíbeného občerstvovacího konceptu Fresh Corner při čerpacích stanicích MOL. Většina motoristů očekává od čerpací stanice mnohem širší služby než jen pouhé tankování. I proto po regionu střední a východní Evropy vyrostla již rovná tisícovka Fresh Cornerů. Po celé České republice naleznete 303 čerpacích stanic patřících do skupiny MOL, z nichž 220 nabízí také oblíbený občerstvovací koncept Fresh Corner. O tom, že jde o vyhledávanou službu ze strany evropských motoristů, svědčí i fakt, že letos v létě vznikl tisící Fresh Corner, a to v maďarské obci Leányfalu.
„Usilujeme o poskytování co nejlepších služeb a příjemné atmosféry v našich Fresh Cornerech. Kvalitou našeho občerstvení se vyrovnáváme restauračním zařízením a populárním kavárenským řetězcům, a náš vysoký standard oceňují zákazníci od České republiky až po Černou Horu. Za 6 let jsme v Česku dokázali vybudovat 220 Fresh Cornerů, a koncept zde plánujeme neustále rozšiřovat. Naší strategií je transformovat do roku 2030 čerpací stanice tak, abychom naše služby zpřístupnili co nejširší veřejnosti,“ říká generální ředitel MOL Česká republika Richard Austen.
Kilometr čerstvých baget denně
Hot dog je v síti Fresh Corner jednoznačně nejoblíbenějším jídlem. Loni se ho v rámci regionu střední Evropy navzdory pandemii, která výrazně omezila dopravu a cestování, prodalo až 10 milionů kusů.
“Od začátku Fresh Corner v ČR v roce 2015 jsme prodali přes 15 milionů kusů hot dogů pro skoro 12 milionů zákazníků, což znamená každých 5 vteřin jeden prodaný hot dog. Na délku jde o 255 tisíc kilometrů párků, ekvivalent více než šesti obvodů Země kolem rovníku,” přibližuje spotřebu oblíbeného jídla Retail Offer Manager Ivo Velíšek.
Síť Fresh Cornerů také denně prodá v ČR přes 4 tisíce kusů čerstvých baget.
„Denně jich vyrobíme zhruba 900 metrů, tedy téměř jeden celý kilometr baget. Čerstvé bagety a hot dogy čeští motoristé konzumují více, než třeba zapečené toasty,“ dodává Ivo Velíšek.
Roční spotřeba mléka do kávy by naplnila 150 tisíc autonádrží
Spotřeba kávy ve Fresh Cornerech je stabilně vysoká, dokonce převyšuje prodeje jiných kavárenských společností. Nejoblíbenějším kávou napříč celým regionem střední a východní Evropy je espresso, v jednotlivých zemích však dominují různé druhy.
„Hlavním benefitem Fresh Corneru je už několik let opravdu dobrá káva. Pro zajímavost, od jeho začátku v ČR, kdy byl v roce 2015 poprvé představen ve Vyškově, jsme prodali téměř 50 milionů šálků kávy a téměř 10 milionů litrů mléka. Kdyby se na něj dalo jezdit, takové množství by naplnilo až 150 tisíc palivových nádrží,” dodává Ivo Velíšek.
V Čechách croissanty, v Chorvatsku burek
Co se týče regionálních rozdílů, tak větší káva “americano“ nejvíce chutná Čechům a Slovákům. Naopak v Chorvatsku, Bosně a Hercegovině dominuje espresso macchiato. Ve spotřebě sladkého pečiva jednoznačně dominuje listové těsto a i zde najdeme místní specifika. Zatímco v Česku si motoristé kupují nejčastěji croissanty ve tvaru šišky a závitky plněné pudinkem, v Maďarsku mají rádi koláčky a čokoládové rohlíčky, na Slovensku pletence s pekanovými ořechy a javorovým sirupem a v Chorvatsku, Bosně a Hercegovině poptávce dominuje tradiční burek.
Tento článek také můžete