O filmu Ghost Rider 2
„Z možnosti ujmout se režie dalšího dílu již rozjeté série Ghost Rider s Nicolasem Cagem jsme byli nadšeni, a samozřejmě nás fascinovala šance popasovat se s touhle skvělou a odvážnou comicsovou sérií po svém – nakonec, tenhle chlápek má místo hlavy hořící lebku a je to fakt drsňák,“ popisuje Neveldine. „Myslím, že filmová společnost chtěla tuhle sérii posunout do trochu drsnější polohy, takže náš styl dokonale vyhovoval tomu, oč usilovali. Viděli jsme to všichni podobně.“
Protože dostali volnou ruku k tomu přizpůsobit si film svému vkusu, mohli režiséři filmu Ghost Rider 2 popustit uzdu své fantazii. „Jediné, co jsme chtěli zachovat z prvního dílu, byl Nick Cage. Všechno ostatní jsme chtěli změnit – to, jak vypadá, jak se obléká, na čem jezdí. Chtěli jsme, aby v tomhle filmu hořely duše a byly vláčeny do pekel. A naštěstí pro nás zástupci filmové společnosti řekli, že to je skvělé, protože přesně to by rádi viděli také. A to byl začátek naší práce na tomhle filmu. Primární pro nás byla atmosféra, pocity, jistá estetika – aby z něj byl drsňák.“
Jak vysvětluje Cage, tento způsob náhledu na práci jim vydržel po celé natáčení. „Energie, která obklopovala natáčení filmu Ghost Rider 2, byla unikátní,“ míní herec. „Šlo o mnohem divočejší zážitek – dokonce i z pohledu toho, jak ho Mark Neveldine natáčel. Je jako kaskadér, stokrát riskuje život, visí na provazech nebo natáčí během jízdy na kolečkových bruslích – je to velice aktivní, chlapský režisér. Fanoušci budou z práce, kterou Mark, Brian a Brandon Trost s kamerami odvedli.“
„Primárně jde o to, abychom zaznamenali herecké výkony a natočili potřebné záběry, a toho docílíme jakýmkoliv způsobem,“ vysvětluje natáčecí styl Neveldine. „Budeme klidně vlát na jedoucích autech nebo natáčet na kolečkových bruslích, abychom filmové možnosti posunuli někam dál.“
Zatímco jiní režiséři by možná chtěli Ghost Riderův svět stvořit v počítači, Neveldine / Taylor natáčeli maximum záběrů přímo naživo. „Používáme tu kaskadéry a skutečné motorky – ačkoliv hlavu jsme mu zapálili až na počítači,“ usmívá se Taylor. „Myslím, že na diváka působí lépe, když vidí věci, které jsou skutečné.“