Poslyšte, co se mi onehdy stalo. Hodně nakupuji v zásilkových obchodech. Přes internet nakupuji oblečení, obuv, doplňky do domácnosti, zdravotní prostředky i potravní doplňky. Mám zkušenosti s vyzvedáváním zásilek v kamenných provozovnách i v k tomu určených boxech, které mají výhodu v tom, že zásilku si zde můžete vyzvednout prakticky kdykoliv. Občas mi přijde zásilka také domů na mou adresu. To jsem ale většinou v zaměstnání, proto stejně řeším uložení zásilky.
Nyní jsem se rozhodla, ať to nekomplikuji, vybrat pro svou zásilku opět zaslání do boxu. Přijde mi do telefonu PIN, já si box jeho zadáním otevřu a zásilka je má. Ovšem! Nyní jsem zvolila jiného provozovatele boxu, který má jiný postup k vyzvednutí zásilky. Až po odeslání objednávky a jejím zaplacení jsem se tak dozvěděla, že musím k vyzvednutí zásilky použít aplikaci. Tu jsem si proto stáhla do chytrého mobilního telefonu. Už nyní jsem ale čekala zradu. Nebudu muset být při vyzvednutí zásilky připojena k internetu? Já totiž mám v oblasti mobilních telefonů jednu zvláštnost. SIM kartu k telefonování mám vloženu do obyčejného tlačítkového telefonu, který nosím všude s sebou. Svůj chytrý telefon používám jako fotoaparát a k připojení k internetu všude, kde je dostupná wifi síť zdarma, a to i doma. Tak mi to vyhovuje. Data, která získám při dobíjení telefonu, mi sice propadají, já ale využívám veřejné wifi sítě nebo svou soukromou doma. Doma jsem ale častěji na notebooku.
A nyní jsem si měla vyzvednout zásilku, už mi přišla i zpráva, z boxu prostřednictvím aplikace. Přišla jsem k boxům. Musela jsem si zapnout Bluetooth i příslušnou aplikaci, aby se zařízení v mém mobilu spárovalo s boxem. Bluetooth jsem zapnula, ale aplikace mi přirozeně hlásila, že nejsem připojena k internetu. Co dělat? Uvažovala jsem, že bych si přehodila SIM kartu z jednoho telefonu do druhého a koupila si příslušná data, abych otevřela box. Uvažovala jsem také o tom, že bych poprosila někoho ze známých, aby přišli a prostřednictvím sdílených dat bych mohla box otevřít. Nejjednodušší se mi ale zdálo napojit se na nějakou síť v okolí přes wifi. Koho ale využít a jak získat příslušné heslo k dané síti? Kousek od boxů má své prostory jedna pojišťovna. Tam určitě mají internetové připojení. A tak jsem došla těch pár metrů do pojišťovny, vysvětlila problém a paní u přepážky mi nabídla, že se můžu připojit k bezplatné internetové síti pro klienty pobočky. To se zdařilo. Konečně mi v aplikaci naskočilo „otevřít schránku“. Nemohla jsem ji ale otevřít, dokud se box nespáruje přes Bluetooth s mým mobilem. Signál Bluetooth ovšem do pobočky pojišťovny nedosáhl.
„Obávám se, že internetový signál ovšem nedosáhne až k boxům. Máme tu strašně silné zdi,“ oznámila mi úřednice.
Musela jsem to zkusit. Připojená k wifi pojišťovny jsem zašla k boxům, ale internet vypadl. Bluetooth se spárovalo, a tak jsem šla k pojišťovně, dokud mi nenaskočilo wifi připojení k internetu. V okamžiku, kdy signál naskočil, vypadlo spojení přes Bluetooth. A tak jsem šla opět k boxům. Cestou vypadl internet, naskočilo Bluetooth spojení. Takto jsem chodila několikrát mezi pobočkou a boxy. Buď šlo jedno, nebo druhé. V duchu jsem se pomalu loučila se zásilkou. Až se nade mnou osud smiloval. Poklusem jsem opět doběhla k boxům ve chvíli, kdy wifi připojení zůstalo aktivní, Bluetooth se spárovalo s boxem, klikla jsem na tlačítko „otevřít schránku“ a já zaslechla jemné zabzučení, jak se box otevřel. Urychleně jsem uchopila zásilku, snad aby se dvířka opět nezaklapla. Box jsem zavřela a wifi signál opět vypadl. To mi už ale bylo jedno. Balíček byl v mé moci. Pak jsem šla za paní do pojišťovny, poděkovala jsem a šla domů.
Jedno už vím… Nikdy více do boxů tohoto typu nebudu nic nechávat doručovat. Alespoň ne do chvíle, kdy začnu používat svůj chytrý telefon na běžnou potřebu.
ChytráŽena.cz