Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Velký roční horoskop na rok 2025Velký roční horoskop na rok 2025 Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Jarní prázdniny 2025 – termínyJarní prázdniny 2025 – termíny
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 31.01. 2025
Dnes má svátek Marika
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Od očekávání ke zklamání: Jak reklamovat kulturní zážitky?

24. 01. 2025 | Kultura
Návštěva koncertu oblíbeného interpreta by měla být zážitkem, na který se dlouho vzpomíná. V tom lepším případě v dobrém. Co ale dělat, když se dlouho očekávaný večer promění ve fiasko se špatným zvukem, chaotickým programem nebo interpretem, který působí spíše jako nepřipravený amatér než světová hvězda?

Koncert jako služba


Z právního hlediska je koncert, stejně jako například divadelní hra, považován za službu, kterou si spotřebitelé zaplatí a která by měla odpovídat sjednané kvalitě. Pokud však služba nesplňuje domluvené podmínky nebo pokud pořadatel předem neupozorní na možné nedostatky, jedná se o vadu, kterou máte právo reklamovat. Typickými příklady vad u koncertů mohou být špatné technické zajištění, výpadky zvuku nebo neohlášené změny v programu.

Nápravu by v těchto případech měl zajistit pořadatel, neboť služba, byť nemusí být na špičkové úrovni, by měla splňovat to, co bylo dohodnuto a prezentováno. Reklamaci lze tedy uplatnit pouze tehdy, pokud je služba v rozporu s tím, co bylo sjednáno, nikoliv na základě subjektivního hodnocení výsledku. Pokud se vám výkon hlavního zpěváka subjektivně nelíbil, nepředstavuje to důvod k uplatnění práv z vadného plnění. Pokud však koncert trval pouze hodinu místo slíbených pěti, můžete u pořadatele požadovat například dodatečnou slevu ze vstupného.

V případě úplného zrušení koncertu jde o podstatné porušení smlouvy, které vás opravňuje k odstoupení od ní. V takové situaci musí pořadatel vrátit celé vstupné. Svůj požadavek vždy směřujte přímo na pořadatele akce, nikoli na zprostředkovatele, který pouze zajišťoval prodej vstupenek.

Jak postupovat při reklamaci služby?


Pokud nejste spokojeni s kvalitou poskytnuté služby, je potřeba vady oznámit jejímu poskytovateli. U kulturních akcí je tímto poskytovatelem právě pořadatel. Reklamaci sepište písemně a jasně popište, co konkrétně nesplnilo vaše očekávání, například špatná akustika, zpoždění programu nebo absence hlavního interpreta. Přiložte také doklad o zakoupení vstupenky. Jako důkaz vám může pomoci i svědectví dalších účastníků.

Nabídnutým řešením v těchto případech obvykle bývá přiměřená sleva ze vstupného nebo náhradní plnění. V případě nabídky náhradního plnění za neuskutečněnou kulturní akci je na spotřebiteli, zda nabídku přijme, nebo bude požadovat vrácení peněz za neposkytnuté služby. Tam, kde je to možné, vám může být vyhověno i opravou nedostatků nebo doplnění chybějících částí služby.
U služeb, které vyžadují okamžitou nápravu, například v restauraci, se předpokládá řešení ihned na místě.

Když se nedaří domluvit


Pokud pořadatel reklamaci odmítne nebo neodpoví, může se jednat o přestupek, za který mu může Česká obchodní inspekce udělit pokutu. Inspekci na problém upozorníte podnětem, ve kterém byste měli uvést popis problému, přiložit kopie dokladů a ideálně i důkazy, jako jsou fotografie nebo videa dokumentující problém.

V případě zrušení akce vám vzniká právo na vrácení uhrazené částky. Finanční prostředky, které poskytovatel obdržel, jsou v tomto případě považovány za bezdůvodné obohacení. Pokud se pořadatel nemá k vydání bezdůvodného obohacení či vůbec nekomunikuje, je možné ho vyzvat k plnění předžalobní výzvou.



Zdroj: dTest



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 


Pouze přihlášení mohou vkládat komentáře. Přihlásit se.

Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles