Lidé jsou ochotni připlatit si za větší pohodlí a volají po outdoorových produktech s univerzálním použitím a z přírodních recyklovaných materiálů. Roku 2017 bude ve světě outdooru vládnout komfort, minimalismus, snižování hmotnosti, šetrnost k životnímu prostředí, konektivita a maximální využití solární energie.
Hnacím motorem outdoorových produktů v roce 2017 bude snaha poskytnout zákazníkovi maximální komfort a pohodlí. A to nejen u sportovního oblečení a turistického vybavení, ale rovněž v oblasti služeb v turismu, zejména v ubytovacích zařízeních. Lidé jsou ochotni si za pohodlí a kvalitu připlatit. Více času tráví na portálech srovnávajících kvalitu služeb a výrobků, což se následně projevuje ve větší poptávce po all inclusive pobytech, ubytování s wellness či kvalitnějších službách v kempech a také zvýšenou poptávkou po outdoorovém vybavení poskytujícím maximální komfort.
Co se týká outdoorového vybavení, tam odborníci na tento trend poukazují třeba na příkladu několik let narůstajícího zájmu o prémiový kempinkový nábytek – kuchyňky, křesílka, stoly a hlavně pak o rodinné stany s nafukovací konstrukcí s velmi rychlou a snadnou stavbou.
Batoh do práce, na výlet i cyklistiku v jednom
Další velmi často skloňované slovo v outdoorové branži bude příští rok univerzálnost. Lidé dnes nechtějí mít šatník – nebo v případě vybavení – dokonce sklep plný věcí vhodných jen na určitou aktivitu. Hledají takové věci, které stejně dobře poslouží při vycházce se psem, jako při výšlapu na Sněžku. Věci, které budou svoji funkci plnit jak v létě, tak i na podzim či dokonce v zimě.
Mezi takové patří např. multifunkční batoh, který může být vybaven reflexními prvky, velkou kapsou na dokumenty či notebook, přípravou na hydrovak i odnímatelným bederním popruhem, takže poslouží jak při každodenních cestách do práce či do školy, tak při cyklovýletech nebo kratších toulkách krajinou.
Bundy z PET lahví, které se vejdou do dlaně
Většina velkých hráčů na trhu outdoorového vybavení se dnes hrdě hlásí k odpovědnému nakládáni s výrobními surovinami. Typickým příkladem je masivní využívání plastového recyklátu k výrobě izolačních materiálů pro spacáky, batohy či outdoorové oblečení.
V posledních letech je také velmi výrazný trend zmenšování a snižování hmotnosti, což vede někdy až k absurdním situacím, kdy se sbalená bunda vejde do dlaně, batoh do kapsy nebo powerbanka schopná nabít telefon do toaletní taštičky. Zmenšování a snižování váhy však rozhodně není na úkor funkčnosti. To, co ke stálé minimalizaci napomáhá, není snižování kvality, ale vývoj nových a stále lepších technologických postupů a materiálů.
Slunce místo baterek
Dnes už si pomalu nedokážeme představit, že bychom vyrazili do přírody bez svého mobilního telefonu, GPS navigace, chytrých hodinek nebo foťáku. K tomu, abychom mohli své elektronické mazlíčky udržet při životě, je ale třeba zajistit jim dostatek energie. A jejím největším zdrojem v přírodě je slunce. Proto se dnes můžete běžně setkat s turisty, kteří na svých batozích nesou rozložené solární panely nebo sedí u ohně a nabíjejí notebook z powerbanky. Trh toho nabízí pro nadšence konektivity a mobility stále více.
Zdroj: 4camping