SOS - Sdružení obrany spotřebitelů během podzimních měsíců provedlo průzkum dodržování informačních povinností prodejců při prodeji obuvi. Po celé republice pracovníci SOS kontrolovali malé i velké prodejny, aby prověřili, zda zákon o ochraně spotřebitele, který tuto povinnost ukládá, prodejci plní.
„Na některých místech se naši pracovníci skutečně setkali s tím, že symboly na botách chybějí, někde se prodavačky vymlouvaly, že stačí, když jsou symboly na krabici. Nemají pravdu, protože obal není součástí výrobku. Prodávající je povinen zajistit, aby piktogramy byly na jednom půlpáru obuvi, jinak porušuje zákon,“ připomíná mluvčí SOS Ivana Picková.
Bez ohledu na přítomné piktogramy, které vypovídají pouze o materiálovém složení, by se spotřebitelé měli ve vlastním zájmu ptát prodejců na materiálové složení i na způsob ošetřování a údržby obuvi. Hlavně by si však měl zákazník pořádně rozmyslet k jakému účelu obuv kupuje.
Více se dozvíte také na oficiálních webových stránkách Sdružení obrany spotřebitelů.
Hana Nováková
Chytrá Žena.cz