Účastníkem dopravní nehody se přitom může stát téměř kdokoli, kdo se na silnici pohybuje. V takové chvíli je velmi důležité zachovat chladnou hlavu a především vědět, co přesně udělat. Podle analýzy, kterou zpracovala společnost Nehodová služba poskytující kompletní nehodový servis, je nutné

Schéma popisuje komplexní řešení dopravní nehody přesně tak, jak je řeší odborně způsobilý pracovník. To, že dopravní nehodu je potřeba nejdříve zhodnotit, přivolat lékaře, případně policii, je obecně známo. Málokdo ale přesně ví, jak se chovat dál, že je třeba řádně vyplnit Záznam o nehodě a zajistit důkazní materiály včetně fotodokumentace pro pojišťovnu. Kromě těchto kroků je třeba také co nejdříve odstranit havarované vozidlo ze silnice a zajistit jeho odtah. S tím vším může kromě návodu přímo na místě pomoci přivolaný technik Nehodové služby.
Účastníkům havárie je služba navíc schopna zapůjčit náhradní vozidlo, ve svém autorizovaném servisu zajistit opravu jejich poškozeného automobilu a celou nehodu dořešit s pojišťovnou. Na rozdíl od asistenční služby, na kterou si většina motoristů u dopravní nehody vzpomene jako první, zajistí služba veškerý servis popsaný v manuálu.
„Vyřešení jedné pojistné události trvá našim pracovníkům podle náročnosti v průměru 7 hodin. Tento čas zahrnuje zásah mobilního technika u dopravní nehody, zpracování dokumentace na pobočce Nehodové služby, odvoz vozidla do servisu (mimo čas opravy vozidla u servisního partnera), předání opraveného vozidla, zaslání zkompletované

To všechno by si měli řidiči uvědomit v situaci, kdy zvažují, zda využít pomoc profesionálů, nebo budou vyřizovat pojistnou událost sami. K nesporným výhodám, které Nehodová služba nabízí, patří i to, že po svých klientech nepožaduje žádné finanční prostředky, maximální plnění škody, na jaké má klient ze své pojistky nárok, s pojišťovnou sama dojedná a bere na sebe všechnu právní zodpovědnost i rizika z prodlení platby. Služba je placena z provizí svých partnerů a pro poškozené klienty je bezplatná. Nehodová služba nabízí i několik druhů předplacených karet, které zaručují nadstandardní služby pro viníky dopravní nehody, např. nárok na poskytnutí náhradního vozu.