-Komerční sdělení-
„Kvalita oblečení se pozná hlavně podle ceny,” tvrdí vám s vážným výrazem vaše kamarádka. Škoda, že má na sobě právě tričko, které by klidně mohla pojmenovat “Žmolek”. Víte, že za něj nedávno zaplatila spoustu peněz a nechcete jí zkazit radost z nové věci a tak souhlasně přikývnete. Ale moc dobře víte, že kvalita oblečení není jen o ceně, nebo si to snad nemyslíte?
Lekce z marketingu
Marketingoví specialisté celkem nedávno odhalili jednu zajímavou věc. Lidé chtějí patřit k nějakému kmeni. Tím, co nosí na sobě. Tím, co používají. Tím, kde nakupují, se snaží zapadnout k určité skupině lidí. Z toho vyplývá, že primární důvod, proč si vaše kamarádka koupila značkové tričko, může být úplně jiný než domnělá kvalita. Bohužel si to nemusí uvědomovat. Chce jen ostatním lidem dát signál: „Toto značkové oblečení vám napoví, jaký je můj společenský status.”
Při nákupech přemýšlejte
S touto teorií můžete souhlasit a nemusíte. Důležité je, že o ní víte. A to z jednoho prostého důvodu - až vyrazíte příště nakupovat, zeptejte se sama sebe: „Proč si právě tuto věc chci koupit? Je hlavním důvodem opravdu kvalita?” Samozřejmě nic není jen černo-bílé a drahé značkové věci vám vydrží ve skvělém stavu velmi dlouho, jen se nejedná o žádné pravidlo.
A jak je to s věcmi, které nejsou vidět?
Už víme, jak se náš mozek chová, když si kupujeme věci, které dáváme na obdiv všem ostatním. Ale jak se rozhodujeme při nákupu oblečení, které téměř nikdo nevidí? Podle čeho vybíráme dámské spodní prádlo? V tomto případě už přemýšlíme trošku jinak, teď nám jde opravdu hlavně o kvalitu. A také krásu - emoce mají v každém případě rozhodující slovo. I zde platí pravidlo, že levnější věci mohou být o dost odolnější než ty předražené. Hezkým příkladem je například Bellinda. V tomto obchodě pořídíte úžasné dámské spodní prádlo za přiměřené peníze.
Vyzkoušejte to.
Až vám bude příště vaše přítelkyně u kafíčka vykládat, že kvalitu poznáte jen podle ceny, seznamte ji s realitou, povězte jí, jak to ve světě marketingu chodí. A pokud vám nechybí sebevědomí, vyhrňte si tričko a ukažte důkaz - svou novou kvalitní podprsenku. Třeba právě z Bellindy.