Do hor tentokrát jede Pepa Polášek s obyčejnou elektrickou lokálkou, ale o zajímavosti z historie železnic a staré parní stroje využívané k dolování nouze nebude. Režie pořadu Putování s párou - Na hřeben Krušných hor P. Lokaj (Premiéra)
Vyjet vláčkem na hřeben Krušných hor patří k nezapomenutelným zážitkům, přestože se Pepovi Poláškovi dnes nepoštěstí jet s historickou parní lokomotivou. Jeho výprava však přesto bude mít páru! A chybějící parní stroj v čele vlaku si vynahradí návštěvou Technického muzea v Mostě-Kopistech, kde mezi exponáty zaujímá čestné místo obří parní stroj, který poháněl soukolí uhelných dolů.
Do vzhledu Krušných hor a jejich podhůří se důlní činnost otiskla snad nejvíce ze všech regionů České republiky. Pohledy na jizvy v krajině jsou někdy až depresivně děsivé, nicméně horníci zde hledali poklady země už od raného středověku, století páry, a tedy dobývání uhlí, vše jen urychlilo. A snad i monumentální rány následného 20. století zacelí čas a příroda. Odhlédnuto od hnědouhelných dolů a elektráren jsou zdejší panoramata úžasná a kraj uchvátí vnímavého cestovatele temnou krásou. Na východ se zvedají vyhaslé sopky Českého středohoří, na západ strmá hradba Krušných hor, kam stoupají železniční koleje, míjející ukryté skvosty klášterů, kostelů, starých vesnic, městeček i půvabných nádraží.
Pepa z pořadu Putování s párou - Na hřeben Krušných hor se pokochá úvraťovou zastávkou v Dubí, kde se pokusí vyznat ve spleti ovládání výhybek a návěstidel. Na dobrodružnou výpravu zavítá do středověké štoly Lehnschafter v Mikulově – kde s překvapením zjišťuje, že železniční tunel míjí středověké chodby jen o pár desítek metrů. A na hřebenu v Moldavě nezbývá než doufat, že i jedna z ran 20. století, totiž vytrhané koleje do Německa, se v brzké době zacelí a příhraniční železniční provoz bude obnoven. Pro romantického výletníka by totiž bylo vítané, aby mohl vlakem pokračovat i na sousední stranu fascinujícího pohoří.
Vyjet vláčkem na hřeben Krušných hor patří k nezapomenutelným zážitkům, přestože se Pepovi Poláškovi dnes nepoštěstí jet s historickou parní lokomotivou. Jeho výprava však přesto bude mít páru! A chybějící parní stroj v čele vlaku si vynahradí návštěvou Technického muzea v Mostě-Kopistech, kde mezi exponáty zaujímá čestné místo obří parní stroj, který poháněl soukolí uhelných dolů.
Do vzhledu Krušných hor a jejich podhůří se důlní činnost otiskla snad nejvíce ze všech regionů České republiky. Pohledy na jizvy v krajině jsou někdy až depresivně děsivé, nicméně horníci zde hledali poklady země už od raného středověku, století páry, a tedy dobývání uhlí, vše jen urychlilo. A snad i monumentální rány následného 20. století zacelí čas a příroda. Odhlédnuto od hnědouhelných dolů a elektráren jsou zdejší panoramata úžasná a kraj uchvátí vnímavého cestovatele temnou krásou. Na východ se zvedají vyhaslé sopky Českého středohoří, na západ strmá hradba Krušných hor, kam stoupají železniční koleje, míjející ukryté skvosty klášterů, kostelů, starých vesnic, městeček i půvabných nádraží.
Pepa z pořadu Putování s párou - Na hřeben Krušných hor se pokochá úvraťovou zastávkou v Dubí, kde se pokusí vyznat ve spleti ovládání výhybek a návěstidel. Na dobrodružnou výpravu zavítá do středověké štoly Lehnschafter v Mikulově – kde s překvapením zjišťuje, že železniční tunel míjí středověké chodby jen o pár desítek metrů. A na hřebenu v Moldavě nezbývá než doufat, že i jedna z ran 20. století, totiž vytrhané koleje do Německa, se v brzké době zacelí a příhraniční železniční provoz bude obnoven. Pro romantického výletníka by totiž bylo vítané, aby mohl vlakem pokračovat i na sousední stranu fascinujícího pohoří.
Putování s párou - Na hřeben Krušných hor můžete sledovat 12. 3. 2020 od 21 hodin na ČT2!
Zdroj, foto: Česká televize