Bílá kůže je dodnes žádaná
Na Západě bylo dokonce až do dvacátých let minulého století vnímáno opálení jako nežádoucí. Tmavě zbarvená kůže byla asociována s lidmi z nižších vrstev, kteří často pracovali venku – s vesničany nebo služebnými. V asijských zemích lidé světlou kůži preferují i nadále, a to především u žen. Například v Číně, Japonsku, Indii a dalších asijských zemích je proto vysoká poptávka po krémech, které pokožku „vybělí“. V Indii se ale tento trend rozšířil i mezi muži – barva pleti se zde totiž pojí s příslušností ke kastěa tradičnímu rozdělením společnosti.
Revoluce ve vnímání opálení pod taktovkou Coco Chanel
Převrat ve smýšlení o bronzové pleti jako znaku chudých nastal v roce 1923, když se módní ikona Coco Chanel vrátila z dovolené na Riviéře do Paříže. Svým vzhledem tehdy šokovala okolí – její pleť byla snědá. Coco se těšila velké publicitě a když její novou odlišnost veřejnost přijala, zavedla tak nový trend. O tzv. „zdravém opálení“ však hovořili lékaři již na přelomu 19. a 20. století a své pacienty s kožními onemocněními lákali na kliniky, kde je vystavovali přímým slunečním paprskům.Od poloviny 20. století se na trhu objevuje make up, který měl pleti dodat opálený vzhled. V roce 1960 se začal prodávat revoluční samoopalovací krém. Je však nutné podotknout, že výsledná barva pleti nebyla bronzově snědá ale spíš pomerančově-oranžová.