V hlavních rolích muzikálu Horečka sobotní noci:
Tony: Jan Kříž, Přemysl PálekStephanie: Michaela Doubravová, Alžběta Bartošová
Anette: Markéta Procházková, Marie Blahynková
Bobby: Roman Tomeš, Jan Tenkrát
„Horečka sobotní noci uchvátila publikum v různých koutech světa strhujícími choreografiemi a precizními tanečními i pěveckými výkony. Praha v tomto nemůže být výjimkou. Troufám si tvrdit, že takový muzikál tu ještě nebyl,“ naznačuje Michal Kocourek, jak vysoké nároky měl společně s Jánem Ďurovčíkem na uchazeče o role i místa v tanečním souboru. Několikastupňové konkurzy odstartovaly v první půlce února, poslední rozhodnutí o obsazení padnou až na konci března. Čerstvě sestavený herecký tým hned na to čekají pěvecké korepetice a taneční tréninky. Každodenní intenzivní zkoušení pak vypukne ve druhé polovině července.
„Řemeslně, tanečně, pěvecky je Horečka samozřejmě velká muzikálová prověrka. Pokud budeme chtít sehrát tenhle muzikál, jak je napsaný, tak si sáhneme až na kraj schopností,“ odhaduje představitel hlavního hrdiny Tonyho Jan Kříž, nositel Ceny Thálie za výkon v jiné „travoltovské roli“ – v Dannym Zukovi z Pomády, uvedené rovněž v Divadle Kalich. „Rád bych Tonymu nezůstal nic dlužen. Což nebude jednoduché, protože Horečka je po taneční stránce opravdu velká síla. Tony má být král diskotéky, tancování je tam hodně a mělo by být stylově čisté. Čeká mě tedy skutečně hodně práce na tanečním sále, na kterou se ale moc těším,“ dodává.
Divadlo Kalich uvede slavnou Horečku sobotní noci ve verzi, která na konci 90. let dobyla londýnský West End a následně newyorskou Broadway. Vypráví příběh dostatečně dobře známý z filmového plátna, nicméně libreto ani hudební aranžmá nezastírají, že filmovou
a divadelní verzi dělí dvě desetiletí. Na divadle také zazní více hudby Bee Gees než ve filmu. „Ten snímek nebyl muzikál v pravém slova smyslu, tím se Horečka stala až na jevišti. Na plátně šlo o film s písněmi Bee Gees,“ vysvětluje režisér a choreograf Ján Ďurovčík.
Původní filmová Horečka sobotní noci se stala fenoménem okamžitě po své premiéře v roce 1977, podařilo se jí odstartovat módu hudebních snímků pozdějších let. Díky jejímu obrovskému komerčnímu úspěchu se disco stalo novým životním stylem na obou březích Atlantiku a představitel hlavní role John Travolta hereckou hvězdou první velikosti. Album s hudbou z filmu - na pomezí rocku, popu a disca - vyvolalo přímo kulturní revoluci, je jedním z nejprodávanějších soundtracků všech dob, britská skupina Bee Gees za něj získala ceny Grammy a provždy se zařadila mezi velká jména světové hudební scény.
Hlavním hrdinou je mladík Tony Manero, jehož všednodenní existence se smrskává na malé železářství, kde pracuje, a chvíle strávené doma s matkou a otcem, pro které je spíš černou ovcí rodiny. Ovšem jeho život nabírá úplně jiný spád každou sobotu večer, kdy se stává králem tanečního parketu v disco klubu 2001 Odyssey. Na několik hodin jsou pryč nuda, mizerné vyhlídky na budoucnost nebo otravné povinnosti. Tady za sebou nechává všechny trable, tady se schází s kamarády, tady také potká okouzlující dívku Stephanie, s níž se rozhodne vyhrát soutěž v tanci. Jenže reálný život se bohužel neodehrává pod blikajícími barevnými světly a Tony se musí rozhodnout, jak s ním vlastně naloží. Přichází na to, že člověk by měl vždycky sebrat sílu stát se takovým, jakým opravdu chce být…
Zdroj, foto: Divadlo Kalich