Prestižní soutěž Czech and Slovak Hairdressing Awards právě vstupuje do svého jedenáctého ročníku. Kdo se stane Kadeřníkem roku 2010? Obhájí své vítězství Jana Burdová nebo si kadeřnického Oscara odnese někdo z nováčků? Letošní ročník otevírá nové šance a možnosti. Bude opět velkou výzvou pro všechny kadeřníky, kteří do své práce dávají, kromě perfektní znalosti řemesla, také kus srdce a důvěřují svým schopnostem.
Kadeřníci mohou posílat přihlášky a své práce od 1. května až do 31. srpna 2010. Podmínkou je, aby šlo o soutěžní práce vytvořené exkluzivně pro Czech and Slovak Hairdressing Awards 2010, které musí zároveň odpovídat všem soutěžním pravidlům. Porota zasedne v září letošního roku a výsledky budou vyhlášeny v lednu 2011 na slavnostním galavečeru v Praze.
Do nového desetiletí vstupuje soutěž se změnami a rozšířením o další podkategorie, které otevřou šance většímu počtu soutěžících jak z Čech, tak i ze Slovenska. Velkou novinkou je zejména titul Newcomer of the Year – Objev roku. „Vyhlašujeme zvlášť kategorii Objev roku Česká republika a zvlášť Objev roku Slovensko, a tímto otevíráme šance novým talentům z řad českých a slovenských kadeřníků, kteří mohou titul Newcomer of the Year – Objev roku získat“, říká manažerka marketingu a PPS Schwarzkopf Professional, Dagmar Smetková.
Dalším rozšířením je kategorie Cena tisku Česká republika a Cena tisku Slovensko. Novinkou je i rozdělení hlasování hodnocené hlasování veřejnosti a čtenářů ženských médií. Také zde budou dvě kategorie - Cena veřejnosti Česká republika a Cena veřejnosti Slovensko.
Nová pravidla přinesou i zajímavé klání dvou úspěšných držitelek titulů. V jedné kategorii se potká již dvojnásobná Kadeřnice roku Jana Burdová s Lenkou Vašků, jež bude potřetí obhajovat svůj titul kategorie Komerční účes Morava. Dochází totiž ke spojení kategorie Dámský komerční účes Čechy a Morava.
Podle pravidel se mohou do soutěže přihlásit všichni, kdo se zabývají kadeřnickou profesí. Objektivitu zaručuje anonymní způsob hlasování poroty, kterou tvoří renomovaní zástupci kadeřnické a módní branže a médií. Hodnocen je nejen samotný účes, ale také celkový dojem, tj. výběr modelky, styling, make-up a fotografie. Soutěžní fotografie jsou ihned po doručení označeny číselným kódem, který je dešifrován až po vynesení výsledků.
Kadeřnická soutěž, která vznikla v roce 1985 ve Velké Británii a v současnosti se koná v řadě dalších zemí, každoročně vedle vítězů dílčích kategorií vynese na výsluní slávy absolutního vítěze s titulem Kadeřník roku. Sponzorem a organizátorem soutěže je Schwarzkopf Professional, divize mezinárodní firmy Henkel.