Původní český scénář přibližuje nejen osobní život lidí, kteří si jako profesi zvolili pomoc ostatním, ale i jejich profesní starosti. Osobní příběhy odvíjejí i v rovině případů, které záchranáři řeší. Lenka Hornová se obklopila týmem zručných profesionálů a rozhodla se jít pod povrch oficiálních sdělení. Za každým příběhem, který se v ději odehrává, hledala lidský příběh, pohnutý osud. Režie se ujal Jiří Chlumský ve spolupráci s Martinem Koppem.
Hlavní postavy ztvární např. Ivana Chýlková, Ondřej Brzobohatý, Martin Hoffmann, Martin Finger, Vladimír Kratina a další hvězdy českého hereckého nebe. Právě díky nim a jejich nasazení získává seriál na přesvědčivosti, a jak vysvětluje Lucia Kršáková, ředitelka výroby TV Prima: „Věříme, že seriál Linka se stane u diváků stejně oblíbeným, jako seriál Modrý kód. Jsme rádi za plné nasazení všech, kdo se na přípravě seriálu podílejí.
S ohledem na dramatizaci jednotlivých případů je jasné, že se realita na dispečinku jakékoliv tísňové linky od fikce, kterou v rámci seriálu nabízíme, liší. Díky dějovým zkratkám v rámci příběhu ale věříme, že celý seriál bude zajímavější pro diváka, který jistě pochopí, že realita by se do času vymezeného pro seriálový díl opravdu nevešla. To ovšem neznamená, že by v seriálu byla nouze o vtipné situace a dialogy. Naopak, jsem zastáncem názoru, že ve vypjatých situacích je právě humoru a nadhledu zapotřebí dvojnásob.“
Jak již bylo zmíněno, hlavních hereckých úloh se ujali například Ivana Chýlková, Ondřej Brzobohatý. Ivana Chýlková vysvětluje: „V seriálu Linka ztvárňuji nejen roli policistky pracující na dispečinku tísňové linky, ale také manželku a matku. Moje role je de facto psaná životem. Není to hlavní úloha, ale je podstatná pro fungování všeho. Linky i rodiny. Takové role se hrají velmi krásně, a i když jsou na první pohled nedůležité, jsou v životě stěžejní.“
Ondřej Brzobohatý dodává: “Je tu co hrát, a proto jsem nabídku na natáčení Tísňové linky přijal. Filip Mrkvička, tedy moje postava, je frustrovaný policista, který jako vyjednavač a krizový intervent nezvládl v minulosti policejní akci a použil násilí v situaci, kdy neměl. Je za to vyšetřován a podle interních pravidel postaven mimo službu a převelen na tísňovou linku. Nedá mu to a často, i přes zákaz své nadřízené, odbíhá do akce. Nejde o žádného jednobarevného Mirka Dušína. Filip je docela komplikovaný sebestředný paličák se smyslem pro spravedlnost. To se hraje hezky a baví mě to. Snad bude i diváky.“
Reflektovaným úhlem pohledu je také sonda do života lidí, kteří se stávají (často nechtěně) účastníky krizových situací, také ale pohledem na lidi pracující denně ve stresových situacích a pod velkým psychickým tlakem, přesto připravené pomoci, oddělit svá osobní dramata od pracovního života.
Čtyři díly, které se právě chystají, jsou vždy dělené do jednotlivých případů. Během jednoho dílu se tak diváci mohou těšit na dva velké uzavřené případy plus drobnější výjezdy.