Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 22.12. 2024
Dnes má svátek Šimon
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Ubytování bez nástrah

5. 07. 2009 | Praktické rady
Jaro je v plném proudu, do začátku léta také moc nezbývá, venku krásně svítí sluníčko a tak není divu, že se vydáváte do přírody. A pokud nemáte svoji vlastní chatu či chalupu, často hledáte ubytování v nějakém hotelu či venkovském penzionu. S těmito službami je však často spojeno mnoho problémů. Proto jsme se rozhodli, že vám přineseme odpovědi na několik základních otázek a problémů, se kterými se můžete během Vašeho odpočinku setkat.

Lze zrušit smlouvu o ubytování a za jakých podmínek?

Občanský zákoník vám umožňuje odstoupit od smlouvy a to jak před zahájením, tak i v průběhu trvání pobytu. Ale v tomto případě musíte uhradit ubytovateli újmu (škodu), kterou ubytovatel utrpí vaším odstoupením. Jedná se však jen o takovou újmu, které nemohl ubytovatel zabránit, např. když ubytovatel již nesehnal za vás někoho jiného apod. Jedná se o podobnou záležitost jako stornopoplatky v případě zrušení cestovní smlouvy.

Jaká máte práva? Co můžete od ubytovatele požadovat?

 Ubytování bez nástrahMáte právo užívat prostory, které vám byly pro ubytování vyhrazeny (pokoje, apartmány), včetně společných prostor – např. jídelny, společenské místnosti apod. Pokoj, či jiný ubytovací prostor je vám povinen ubytovatel předat ve stavu způsobilém pro řádné užívaní (např. postele nesmí být rozbité…) a po celou dobu, co budete ubytováni v tomto hotelu je povinen vám zajistit nerušený pobyt. Pokud by tedy během vašeho pobytu došlo k nějaké závadě např. praskla by vodovodní trubka, je ubytovatel povinen závadu odstranit tak, abyste nebyl žádným způsobem omezeni. V případě nesplnění těchto povinností máte právo od smlouvy odstoupit.

Jste úspěšně ubytováni a vydáte se na procházku. Po vašem návratu však zjistíte, že se vám v pokoji něco ztratilo. Kdo potom odpovídá za škodu? Máte právo požadovat celou náhradu škody?

V tomto případě jednoznačně odpovídá provozovatel ubytovacího zařízení. Ubytovatel se nemůže zříci této odpovědnosti pouhým jednostranným prohlášením, že za věci na pokojích neručí. Škoda se vždy hradí v penězích, jen v případech, že je to účelné a požádá – li o to poškozený, tak je možné škodu uhradit v uvedení v předešlý stav (za ukradený fotoaparát dostanete jiný).

Pokud jde o rozsah náhrady škody hradí se skutečná škoda (tedy cena v době ztráty). Zákon však zavádí ještě omezení náhrady škody pro odcizení klenotů, peněz a jiných cenností (vkladní knížky, starožitnosti, šeky, směnky…). V těchto případech je maximální výše náhrady škody ve výši 5 000Kč. To však neplatí v případech, kdy by škodu způsobil někdo ze zaměstnanců (např. pokojská by vám ukradla vkladní knížku apod.), provozovatel by pak byl povinen hradit škodu v plné výši.

Právo na náhradu škody však musíte u ubytovatele uplatnit bez zbytečného odkladu a to nejpozději do 15.dne ode dne, co se poškozený o škodě dozvěděl. Pokud ztrátu v této lhůtě neohlásíte, tak váš nárok na náhradu škody zaniká.

Často jedeme na dovolenou autem a auto necháváme zaparkované před hotelem. Ručí nám v tomto případě za toto auto také ubytovatel?

Ubytovatel vám ručí a odpovídá jen v případě, že jste svůj automobil umístili na vymezeném parkovišti (hlídaný či oplocený pozemek k tomu určený) či v hotelových garážích. Pokud by se Vám na takovémto parkovišti ztratilo auto, tak můžete požadovat náhradu škody po provozovateli hotelu, ale i zde platí 15. denní lhůta na oznámení této ztráty. Pokud však necháte své auto pouze na odstavné ploše před hotelem, tak zde vám za škodu ubytovatel neodpovídá.

Prostředí hotelu/penzionu a především kuchyně se vám nezdá být v pořádku. Na koho se můžu obrátit?

V tomto případě se obraťte na příslušnou hygienickou stanici. Právě hygienické stanice dohlíží na dodržování veškerých hygienických pravidel ve stravovacích zařízeních.

Kvalita služeb neodpovídala vašim představám, ale ubytovatel přímo na místě nereagoval na vaše upozornění. Můžete hledat někde zastání? Třeba u České obchodní inspekce?

Bohužel ne. V tomto případě se jedná o soukromoprávní vztah a v případě, že se s ubytovatelem nedohodnete např. na přiměřené slevě z ceny pobytu, tak se budete muset obrátit na soud, případně se pokusit vše vyřešit mimosoudní cestou prostřednictvím projektu ADR. Více informací o mimosoudním řešení sporů najdete na webové stránce Adr.komora.cz

Snažila jsem se vybrat nejzásadnější problémy, které by vás mohli potkat a dát Vám alespoň stručný návod, jak problém vyřešit. Přesto doufám, že tyto rady nikdy nebudete potřebovat a svoji dovolenou, či jen volný víkend někde v přírodě si užijete podle Vašich představ. A kdyby se přeci jen objevil nějaký problém, snad vám tento článek alespoň trochu pomůže při jeho řešení.

Zdroj: SOS

Lydias
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Pouze přihlášení mohou vkládat komentáře. Přihlásit se.

Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
je dobré znát tyto zákony nebo předpisy,ale je lepší si dávat samozřejmě v osobním zájmu na své věci velký pozor!!!
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles