-Komerční sdělení-
Není vám lhostejný stav naší planety a rádi své blízké obdarováváte zajímavými věcmi šetrnými k životnímu prostředí? Pak vás zajisté bude zajímat, že se Asociace společenské odpovědnosti rozhodla vytvořit e-shop s udržitelnými dárky, které skutečně mají smysl nejen pro obdarované, ale i pro společnost a přírodu. Projekt lze momentálně podpořit na crowdfundingovém portálu Hithit.cz, kde na přispěvatele čeká celá řada unikátních udržitelných odměn, mezi kterými nechybí třeba ani legendární Céčka v novém recyklovatelném kabátku.
Nápad na vznik e-shopu pramení z dlouhodobé vize Asociace společenské odpovědnosti a její tříleté tradice vydávání katalogu udržitelných dárků svých členů. „Ten loňský přinesl více než 170 nápadů na udržitelné dárky, které dokázaly pozastavit kolotoč nákupního šílenství u velkých společností i jednotlivců. Nyní jsme se rozhodli z katalogu společně s našimi členy vybudovat odpovědnou e-commerce platformu, která prostřednictvím e-shopu nabídne prodej produktů a služeb s pozitivním společenským a environmentálním dopadem,“ popisuje Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.
E-shop Nakup na dobro vzniká ve spolupráci se sociálním podnikem Ergotep, jenž má dlouholeté zkušenosti s e-commerce a zaměstnává lidi se zdravotním postižením v regionu. E-shop bude nabízet pestrý sortiment smysluplných dárků a reklamních předmětů, který Asociace společenské odpovědnosti sestavuje za pomoci svých členů. V nabídce produktů budou k nalezení například designové up-cycle výrobky, móda, doplňky, kosmetika, ekologické praktické dárky, vybrané delikatesy, zážitky i „nedárky“ třeba v podobě dobročinných skutků, poukazů nebo charitativních produktů neziskových organizací.
Udržitelné dárky a Céčka nové generace baví i Lukáše Hejlíka
Pomyslným symbolem kampaně se stala barevná SDGs Céčka vyrobená ze 100% recyklátu, která budou k zakoupení exkluzivně pouze v rámci kampaně na Hithitu. Každý balíček obsahuje symbolických 170 Céček v barvách 17 Cílů udržitelného rozvoje od OSN. Podporu kampani vyjádřil i herec a gastronadšenec Lukáš Hejlík, a to přímo v roli ambasadora projektu: „Na e-shopu udržitelných dárků vždy naleznete skvělou inspiraci a nakoupíte na dobro. A na jeho vznik můžete přispět například zakoupením limitované edice udržitelných Céček z recyklovaného plastu.“
Myšlenku vzniku e-shopu s udržitelnými dárky už na Hithitu podpořila i Montessori škola Andílek a advokátní kancelář PEYTON legal. Obě organizace se staly “partnery v dobrém”. „Projekt Nakup na dobro je o dobré energii, lásce a péči, rozhodnutí přispět bylo přirozené a šlo to samo. Céčka jsou pro nás symbol spojenectví, který se v nich skrývá, a je v této době to nejcennější hned po zdraví. Pocit, že v tom člověk není sám,“ popisuje hlavní pohnutky partnerství Hana Chramostová, ředitelka Montessori školy Andílek. Velký potenciál v něm vidí také Jakub Málek, partner PEYTON legal: „Když jsme se dozvěděli o záměru Asociace vytvořit ve spolupráci se sociálním podnikem Ergotep e-shop, byli jsme velmi nadšení. Myslím, že e-shop s udržitelnými dárky, které skutečně mají smysl – pro obdarované, společnost i přírodu, tu chyběl a doufám, že se tento nápad podaří realizovat.“