Co dělat v případě, že váš let je zpožděn?
V případě významného zpoždění letu, odstupňovaného v závislosti na délce letu a hodin zpoždění, vám přísluší zvláštní práva.
Jestliže letecká společnost předpokládá zpoždění letu o:
- dvě hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1 500 km,
- tři hodiny nebo více v případě všech letů v EU delších než 1 500 m a všech ostatních letů o délce od 1 500 km do 3 500,
- čtyři hodiny nebo více v případě všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b,

Pokud budete čekat více jak 5 hodin, je povinností letecké společnosti učinit vám nabídku na přesměrování jiným letem za srovnatelných podmínek nebo vrácení peněz ve výši ceny letenky nebo neuskutečněné části cesty.
Pokud byste letěli z důvodu zpoždění až následující den, máte nárok na bezplatnou přepravu do hotelu (ten si však musíte platit sami a následně proplacení požadovat po letecké společnosti z titulu náhrady škody).
Nařízení se vztahuje na cestující odlétající z letiště umístěného na území členského státu a na cestující odlétající z letiště umístěného na území třetí země na letiště umístěné na území členského státu, pokud neobdrželi náhradu nebo odškodnění a nebyla jim poskytnuta pomoc již v této třetí zemi a za předpokladu, že letecký dopravce je dopravcem s platným provozním povolením uděleným členským státem EU.
Kde je to všechno stanoveno?
Tato vaše práva v oblasti letecké přepravy upravuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.