Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online !
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 25.11. 2024
Dnes má svátek Kateřina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Kurz zdravého sebevědomí

23. 05. 2015 | Knižní tipy
Název knihy: Kurz zdravého sebevědomí
Podtitul: Přestaňte o sobě pochybovat a víc si věřte
Autorka: Peterková, Michaela
Nakladatelství: Portál
Brožovaná vazba
Rok vydání: 2015
Počet stran: 128
Cena: 224 Kč

Nízké sebevědomí je trochu, jako když nás tlačí boty. Žít se s tím dá, ale příjemné to není. Proč zbytečně strádat a do nekonečna o sobě pochybovat, když to jde změnit. Čtrnáctidenní knižní kurz zdravého sebevědomí je pokračováním série tréninků duševního zdraví a zaměřuje se na nedostatečný pocit vlastní hodnoty a nízké sebevědomí.


Odlehčenou formou nabízí autorka poznatky z bohaté terapeutické praxe, vyzývá čtenáře k práci na sobě a poskytuje mu k tomu vhodné postupy, tipy a podněty. Kurz vychází z kognitivně-behaviorální terapie.

Kurz je rozdělen do 14 částí, „DNŮ“, které směřují čtenáře k hlubšímu sebepoznání a dávají mu příležitost osvojit si postupy ke zvýšení sebevědomí a duševní pohody.

Kurz zdravého sebevědomíO autorce knihy Kurz zdravého sebevědomí:


PhDr. Michaela Peterková
je psycholožka se soukromou psychodiagnostickou, poradenskou a hypnoterapeutickou praxí, zabývá se tvorbou testovacích a výukových počítačových programů. Je autorkou knihy Kurz duševní rovnováhy (Portál, 2014).


Ukázka z knihy Kurz zdravého sebevědomí:


Nízké sebevědomí a výchova

O tom, že člověk je kvůli své počáteční závislosti na druhých disponovaný spíše k nedostatku
sebevědomí, už jsme mluvili. A tento přirozený stav se může „potvrdit“ výchovou a přístupem rodičů.

Naprostá většina „případů nízké sebedůvěry“ vzniká v prvních letech života. Kdo zažil do deseti – dvanácti let zacházení podporující zdravé sebevědomí, ten už se toho sebevědomí pravděpodobně nezbaví. Kdo naopak toto štěstí neměl, musí se k sebevědomí namáhavě dostávat trpělivou prací na vlastní osobnosti – což je právě to, o co se tu snažíme.
Zde najdete okomentované výchovné přístupy, jimiž jste se zabývali v posledním cvičení.
Zvažte, zda u vás vedly k popsaným důsledkům.

Rodiče na mě měli přílišné nároky. → Přiměřené nároky jsou pro rozvoj schopností nezbytné. Přehnané nároky ale často dávají dítěti informaci, že nezvládá, co by zvládat mělo, a dítě se tedy cítí neschopné.

Prohlašovali věty typu „jsi hloupý/á“, „nic z tebe nebude“, „tohle se snad nikdy nenaučíš“ a podobně. → Dítě je závislé na hodnocení rodičů a jejich hodnocení přejímá – pokud tedy od rodičů opakovaně slyší „jsi hloupý“, uvěří tomu a bude se za hloupého považovat. Pak může rezignovat nebo se bude snažit sobě i druhým dokázat, že to tak není, a bude usilovat o výkony a úspěchy, které mají za úkol zalepit pošramocenou sebedůvěru.

Stanovili pravidla pro sebe i pro mě a dodržovali je. → Jasná a dodržovaná pravidla znamenají předvídatelnost a ta je nezbytná pro to, aby se dítě ve svém (mikro)světě vyznalo. Chaotičnost a nespolehlivost znejišťuje a snižuje důvěru dítěte.

Byli lhostejní, neměli o mě zájem. → Citově nebo jinak zanedbávané dítě si (vědomě či nevědomě) klade otázku, proč se o něj rodiče nezajímají. A většinou dochází k závěru, že je to proto, že je špatné. A kdo si o sobě myslí, že je špatný, těžko může mít zdravou sebedůvěru.
Ještě než trestali, umožnili mi napravit chybu. → Tím se legalizují chyby: chyby jsou součástí lidské přirozenosti a v dětském věku jich člověk dělá obzvláště hodně, protože se všechno učí. Je potřeba, aby dítě vědělo, že chyby se stávají a že je potřeba, když to aspoň trochu jde, je napravit a poučit se z nich.

Podporovali mě, abych měl/a své vlastní názory. → Dítě je tak bráno jako samostatná bytost, jíž je dovoleno samostatně myslet a pociťovat. S některými názory rodiče souhlasí a s některými ne, ale slovy klasika – i když nesouhlasí, mají zuby nehty bránit právo dítěte na jeho názor. Tím se malý člověk učí myslet a potažmo žít za sebe, ne podle druhých.

Tvrdě mě kritizovali. → Jak již bylo řečeno výše, dítě má sklon tuto kritiku přijímat a začne tak o sobě smýšlet.


Více informací nejen o této knize Kurz zdravého sebevědomí se dozvíte také na stránkách nakladatelství Portál.

Vendula Vrablová
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !