Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 23.11. 2024
Dnes má svátek Klement
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Maskování zvyšování cen

27. 11. 2008 | Finance
Když výrobci potřebují zvýšit cenu produktu, ale nechtějí, aby se to viditelně projevilo na cenovce prodávaného kusu, používají často techniky, na které by rozhodně neměli být pyšní. Zvyšování cen není oblíbený obchodní tah. Ve většině případů si toho klienti všimnou, nelíbí se jim to a nakonec radši začnou kupovat produkt konkurenční firmy.

Změna tvaru balení, uprava složení, zmenšení obsahu.....

Je pochopitelné, že společnosti jsou nuceny upravovat svoji ekonomickou politiku, aby svoji značku obhájili v komerčním boji, zvláště, když základní suroviny jsou čím dál tím dražší, což je případ  posledního roku.

Naštěstí mají společnosti více možností, jak zvýšit cenu bez toho, aby si spotřebitel čehokoliv všimnul. Člověk musí být zatraceně pozorný, aby mu změna neunikla. Nejčastější taktika je nenápadné snížení množství obsahu produktu v jednom balení. Je to jednoduché a levné. Méně čajových sáčků v čajové krabičce, méně tekutiny v lahvi, menší sušenky, to vše samozřejmě za stále stejnou cenu. Potichoučku, polehoučku....

Nakupující si všímají pouze cenovky

„Na začátku roku všichni řešili problém, jak se vyrovnat se zvyšováním cen základních surovin“, říká vedoucí pracovník jedné potravinářské firmy, bylo rozhodnuto, že u některých produktů bude lepší změnit obsah, než zvýšit doporučenou cenu. Strategie snižování hmotnosti funguje obdivuhodně. Nedá se použít pouze u produktů s nařízeným obsahem, jako jsou těstoviny, či máslo.


Zkušenosti společností ukazují, že tento způsob zvyšování ceny funguje téměř bezchybně. Ani pro velmi pozorného spotřebitele není jednoduché odhalit, že láhev vody snížila svůj objem z 1,5 na 1,25 litru. „Klienty, kteří si oblíbili určitou značku, vůbec nenapadne, že by firma mohla upravit obsah produktu“, ubezpečuje nás již zmíněný vedoucí pracovník. A tak společnosti, které si více, či méně, hrají s obsahem svých výrobků, se střeží jakéhokoliv upozornění na dané změny. Existuje dokonce pravidlo, že v době změny hmotnosti je pozastavena všechna reklama. Odlehčení jde ruku v ruce pouze se změnou balení.


Neutajované jednání ovšem nevyjde společnost zas tak draho. Spotřebitel považuje zvýšení ceny o 25% za oprávněné, když má výrobek zmodernizovaný design. Cílem každé značky je snižování nákladů a tedy zvyšování zisku z prodeje, vysvětluje odborník, voda není sama o sobě drahá, jsou to přepravní náklady, které stojí tolik peněz.


Pozor na každý nový vzhled

Odhalme nyní druhou strategii, požívanou k nenápadnému zvyšování cen. Jde o změnu vzhledu balení. Úprava vnější podoby výrobku či, úplná proměna balení otevírá cestu roztomilým úpravám cen, samozřejmě ne ve prospěch kupujícího. Výrobci moučkového cukru nyní uvádí na trh cukr v plastových sáčcích obsahujících 750g produktu. Je to „pevné, praktické, hermeticky uzavřené, recyklovatelné“ a hlavně o dobrých 10 až 25% dražší než tradiční kilové balení.... Olivový olej, dlouhou dobu prodávaný v litrových lahvích, si v roce 2006 pořídil o čtvrtinu menší sestřičku, aby spotřebitele přesvědčil, že láhev oleje stále stojí méně než 6ˆ....

Čajové pečivo, donedávna prodávané v balení po dvou, se najednou v sáčku ocitlo samo s cenou jen o 4% vyšší. „Je to reakce na čím dál tím vyšší ceny mouky a mléka“, vysvětlují zástupci, „zároveň ovšem upravujeme výrobek podle přání zákazníka, v tomto případě chceme zákazníkovi poskytnout pečivo, které vydrží déle čerstvé, pokud je samostatně zabalené.“


Zdroj:SOS


DanielkaZ

ChytráŽena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Tenhle článek je tak trochu poplašnou zprávou. Určitě nejen já se při nákupu dívám na typ, obsah, případně objem balení a porovnávám s cenou. Dnes znovu. To, co píšete, platí jen u minimálního množství výrobků. Během nákupu v Bille a asi hodinové kontrole cen produktů jsem neshledal žádný rozpor. Bohužel minule jsem se "spálil", když jsem kupoval hořké čokolády Figaro, které měla Billa uvedena za cenu á 9,90 Kč při nákupu 2 ks. Koupil jsem tedy 2 stejné kusy a až doma jsem zjistil, že mi byla naúčtována cena 2x 18,90 Kč. Bohužel na účtu bylo uvedeno jen "čokoláda", tak jsem to raději nechal být. Takže si kontrolujte nejen balení, ale i pokladní lístky, nevědomky můžete prodělat daleko více než v případech uvedených v článku. U mne to bylo jen těch 18,90. Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
Obchody s určitou velikostí prodejní plochy( myslím že od 400 m, ale nevím to přesně) mají povinnost označovat zboží i přepočtem ceny na kg atp.Pak už stačí obdobné výrobky porovnat v přepočtu a hned je vidět který je levnější.
Obrázek uživatelky
profil
Ano,jsou to známé věci,a bohužel to neplatí jen pro potraviny.Tuhle jsem koupila toaletní papír,prý v akci,ale až doma jsem si všimla,že jsou ta kola mnohem menší než jaká bývala za "neakční" cenu.
Obrázek uživatelky
profil
Asi jako každý, kdo musí počítat doslova koruny strávím na velkém nákupu tak dvě hodiny, ale zato porovnávám obsah s cenou. Tohle nesjou novinky. Je tím známý třea orion. 4okoláda na vaření 100 g stála tuhle 16 kč a 200 g 38 kč. Tak si to spočítejte. Všímám si toho ještě u piškotů a jiných věcí. A rodinná balení se v přepočtu vyplatí málokdy. Musíte počítat. Ale vždycky mám odměnu. Když nám po nutných výdajích zbude aspoň 500 kč někam na výlet, tak jsem šastná a nemusím kvůli tomu kupovat laciné "E" potraviny, stačí se zorientovat v těch "normálních".

Ale jinak fajn článek Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Nᚠtip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles